۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 33375
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
  • ارسال توسط :
مجموعه های فعال در حوزه قرآن با وحدت به فعالیت های قرآنی انسجام بخشند
مجموعه های فعال در حوزه قرآن با وحدت به فعالیت های قرآنی انسجام بخشند

مجموعه های فعال در حوزه قرآن با وحدت به فعالیت های قرآنی انسجام بخشند

جمهوری اسلامی محکم و مقتدر و با تمامی انرژی خود برای حفظ قرآن، اجرای فرامین قرآنی، آموزش قران و گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می کند.

دکتر فاطمه محمدبیگی در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمه های دینی که امروز (شنبه ۱۹ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز در شرایطی به سر می بریم که بعضی از نحله های انحرافی و شیطان صفتان به دنبال قرآن سوزی و اسلام ستیزی هستند و با اقدامات شنیع علیه قرآن و با اسلام ستیزی می خواهند انسان ها را از نغمه نورانی قرآن دور کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی محکم و مقتدر و با تمامی انرژی خود برای حفظ قرآن، اجرای فرامین قرآنی، آموزش قران و گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می کند و در کنار امت مسلمان به فکر گسترده کردن ارزش های اسلامی و قرآنی است.

وی عنوان کرد: امروز در برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی، به دنبال حمایت از فعالیت های قرآنی و اجرای برنامه های دقیق توسعه فرهنگ قرآنی هستیم و گزارش های ما نشان می دهد در برنامه های شش گانه ورود کلی به برنامه های قرانی شده و درصدی از بودجه به این امر اختصاص یافته ولی در عملیاتی شدن دچار مشکل بوده است.

محمدبیگی اعلام کرد: به دنبال افزایش تحقق بودجه و مقدار بودجه با تخصیص امکانات بیشتر برای فعالیت های قرآنی هستیم و در برنامه هفتم انتظار داریم فعالیت های قرآنی ارتقا یابد.

وی توضیح داد: به دنبال این هستیم بتوانیم گستردگی فرهنگ قرآنی را در قالب دارالقرآن ها، موسسات قرآنی، فعالیت ها و اجرای مسابقات قرآنی انجام دهیم و در این راستا مجلس یازدهم، فراکسیون قرآن و عترت را تشکیل داد که از هر مجمع نمایندگان استان ها، یک عضو در این فراکسیون حضور دارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده این توفیق را داشتم که خادم قرآن در این زمینه باشم و هفته گذشته جلسه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص برگزار شد و انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان اوقاف و امور مساجد و تمامی کسانی که در زمینه قرآن فعالیت دارند با وحدت و یکپارچگی به فعالیت های قرآنی انسجام بخشند تا این نغمات نورانی در همه خانه ها بر زبان همه نسل ها، جاری و ساری شود تا بتوانیم فرهنگ اصیل ارزش های قرآنی را در کشور و جهان به شکل گسترده ای پوشش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز قران راه نجات ملت هاست و پژوهش ها نشان می دهد کسانی که با قرآن، معنویت، دعا و نماز عجین هستند از سطح پایداری روحی بیشتر برخوردار بوده و در زندگی کاری و خانوادگی با تنش کمتری مواجه بوده و به لحاظ سلامت روحی و جسمی از درجات بیشتر سلامت بهره مند هستند.

محمدبیگی گفت: امروزه کرسی سلامت معنوی در دانشگاه های بزرگ دنیا  تأسیس شده است و به دنبال بررسی اثر خواندن قرآن بر آرامش و روح و روان هستند اینها نشان می دهد دنیای علم امروز به آنچه می رسد نغمات نورانی قران است.

وی یادآور شد: ما وظیفه داریم در کنا شما حضور داشته و این نوید را می دهیم ان شاالله شرایط ما در حوزه فعالیت قرانی نسبت به گذشته بیشتر شده و مهجوریت و مظلومیت قرآن پایان یابد و ارتقا جلسات خانگی و حمایت و پشتیبانی از تأسیس عمرانی دارالقرآن ها  و اختصاص بودجه به فعالیت های قرآنی از اهم برنامه های ماست.