۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 21091
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
  • ارسال توسط :
مجموعه اوقاف استان قزوین در بحث مواسات و همدلی نقش‌آفرین  بود
مجموعه اوقاف استان قزوین در بحث مواسات و همدلی نقش‌آفرین  بود

مجموعه اوقاف استان قزوین در بحث مواسات و همدلی نقش‌آفرین بود

جشنواره "وقف چشمه همیشه جاریست" در رشته خوشنویسی با میزبانی قزوین برگزار می‌شود .

نشست هم‌اندیشی تبلیغات و اطلاع رسانی ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مدیرکل و معاونان اوقاف و امورخیریه و اصحاب رسانه استان قزوین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت :سال ۹۹ به دلیل همزمانی با کرونا در کنار سال جهش تولید، به نوعی سال همدلی و مواسات بود که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش کمک مومنانه، همه مردم نیز با تبعیت از فرمایش رهبری پابه میدان گذاشتند و در بحث مواسات و همدلی کشور را به یک رزمگاه تبدیل کردند.  

این مقام مسوول افزود: این افتخاری برای نظام اسلامی است که اتفاق ارزشمند و همدلی همه آحاد در جامعه ما نهادینه و به عنوان یک فرهنگ والای انسانی و الهی در جامعه ما حاکم شد.

  مدیرکل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: مجموعه اوقاف استان قزوین هم در بحث مواسات و همدلی نقش‌آفرین بود؛ ضمن اینکه باید از تلاش اهالی رسانه تقدیر کنیم که این فرهنگ همدلی و مودت با کمک آنها تبیین و ترویج می‌شود و در واقع جهادگران عرصه مواسات و همدلی و کمک مومنانه هستند.
وی عنوان کرد: ما وامدار واقفینی هستیم که در طول تاریخ وقف کردند و امروز تکلیف ما احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین است.

حجت الاسلام  مجیدی بیان کرد: هفتمین دوره جشنواره “وقف چشمه همیشه جاریست” در رشته خوشنویسی با میزبانی قزوین برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه در چهار رشته تعیین شده است که از ۳۰ برگزیده جشنواره تقدیر خواهد شد.  

وی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری گفت: استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد؛ لذا برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منعی ندارد.   این مقام مسئول عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده طرح آرامش بهاری در ۱۵بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد که شامل برنامه سال تحویل، اعیاد شعبانیه و ایجاد غرفه‌های مشاوره و مذهبی و روانشناسی و کودک است که ۱۰مبلغ اعزامی و بومی در بقاع متبرکه خدمات رسانی خواهند کرد.

  حجت‌الاسلام مجیدی در ادامه گفت: راه‌اندازی کاروان‌های شادی در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای استان به مناسبت نیمه شعبان از دیگر برنامه‌هاست؛ همچنین طرح تبرکات مهدوی با توزیع ۲هزار و ۵۰۰ بسته در قالب بن کارت به ارزش ۳۰۰هزار تومان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی اوقاف استان قزوین در سال ۹۹ گفت: آزادسازی ۲۱زندانی جرائم غیرعمد از محل موقوفات استان و اهدای ۱۵۸سری جهیزیه تحت عنوان پیوند آسمانی به ارزش ۲۱میلیارد ریال از جمله برنامه‌های اجرا شده است.   مدیر کل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: همچنین اجرای ۹طرح کمک مومنانه با توزیع ۲۱هزار پک غذایی، بهداشتی و تحصیلی و توزیع۲۵ هزار و ۴۰۰پرس غذای گرم در بین کادر درمانی و بیماران کرونایی در قرنطینه یا نقاهتگاه‌ها به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری انجام شد.

  وی اضافه کرد: ۴۸ هزار و ۲۷۰ لیتر مواد ضدعفونی هم در محلات اطراف بقعه توزیع شد و بالغ بر ۲۰۰هزار ماسک و ۸۰۰ عدد گان در بقاع متبرکه و موقوفات تهیه شد و جمعا ۱۲ میلیارد تومان از محل موقوفات در این زمینه‌ اجتماعی هزینه شده است.  

حجت الاسلام مجیدی ابراز کرد: سال جاری ۱۶واحد مسکونی را ویژه زوج‌های جوان طلبه با توجه به نیت واقفین آماده و واگذار کردیم که بتوانند به مدت دو سال با یک سوم قیمت کارشناسی در این واحدهای مسکونی سکونت داشته باشند.  

وی در پایان گفت: سال جاری با وجود شرایط کرونایی ۹ وقف جدید با نیت آزادسازی زندانیان، حسینیه و مساجد، اطعام و روضه خوانی، بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه و ایتام و طلاب علوم دینی ایجاد شد که از این تعداد دو وقف مشارکتی بود.