۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » مسکن
  • شناسه : 6126
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
  • ارسال توسط :
مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی  توقع تولید مسکن را ندارد
مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی  توقع تولید مسکن را ندارد

مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی توقع تولید مسکن را ندارد

طرح ملی مسکن در بهبود بازار بی‌تاثیر است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح ملی مسکن، گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی در حدود یک سال پایانی عمر خود تازه به دنبال اجرای طرح تولید انبوه مسکن است، آن هم نه به میزان مورد نیاز کشور، بلکه تنها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد تا زوج های جوان و متقاضیان اصلی صاحب مسکن شوند، اما دولت تنها به دنبال تولید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور است.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن تأثیر مثبتی در بازار مسکن نخواهد داشت، افزود: اگر بپذیریم که دولت در یک سال آینده، سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی می سازد، باز هم وزارت راه حدود ۶۰۰ هزار واحد از برنامه عقب خواهد ماند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی توقع تولید مسکن را ندارد، بلکه ما می خواهیم که وزارتخانه زمینه حضور بخش خصوصی در بازار تولید مسکن را فراهم کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی، زمین سهم برجسته ای در قیمت تمام شده بازار مسکن دارد و سازندگان توان تأمین زمین و تولید مسکن را ندارند، بنابر این دولت باید تمرکز خود را در عرصه ارائه زمین دولتی به سازندگان بگذارد.