۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » احزاب » انتخابات » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 7769
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۵۲
  • ارسال توسط :
مجلس  از آنچه که امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌ تر و محافظه‌کارتر شود
مجلس  از آنچه که امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌ تر و محافظه‌کارتر شود
علی مطهری درپاسخ به کدخدایی :

مجلس از آنچه که امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌ تر و محافظه‌کارتر شود

کدخدایی :فقدان نظارت در طول دوره نمایندگی از جمله آسیب‌هایی است که مجلس با آن روبه‌رو است

نماینده تهران در مجلس نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی را موجب محافظه‌کارتر شدن مجلس عنوان کرد.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اخیراً در توئیتی نوشت: «فقدان نظارت در طول دوره نمایندگی از جمله آسیب‌هایی است که مجلس با آن روبه‌رو است. استمرار نظارت شورای نگهبان در طول دوره ۴ ساله نفی شده و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز کارآمدی لازم را ندارد. چنانچه برای این مهم تصمیمی اتخاذ نشود، بر آسیب‌پذیری نظام نمایندگی افزوده خواهد شد.»

به‌گزارش «ایسنا» علی مطهری در یادداشتی با اشاره به‌همین اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان این نظارت را «شبیه کاری که این شورا در حق خانم مینو خالقی و مردم اصفهان کرد» دانست.
وی نوشت: نتیجه این درخواست آقای کدخدایی این است که مجلس از آنچه که امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌ تر و محافظه‌کارتر شود و قادر به اظهار نظر آزاد نباشد، خصوصاً که شورای نگهبان تاکنون نشان داده است که نظارت او بیشتر شامل اظهارنظرها می‌شود.
علی مطهری افزوده است: یک سؤال این است که چه ضرورتی برای این کار هست؟ اگر نماینده‌ای مرتکب یک جرم مالی یا اخلاقی شود یا در بیان خود مرتکب توهین یا افترا شود مانند بقیه مردم محاکمه و مجازات می‌شود. اظهارنظرهم که باید آزاد باشد. پس چه جایی برای این نظارت است؟ این نماینده مجلس در یادداشت خود همچنین پرسیده است: اگر چنین نظارتی برای مجلس لازم است چرا برای شورای نگهبان لازم نباشد که در طول دوره عضویت اعضای آن در این شورا، نهادی برآن نظارت کند تا احیاناً در میانه راه رد صلاحیت و حذف شوند؟