۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 25361
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۰۹
  • ارسال توسط :
ما چهار سال به خاطر عدم‌ مدیریت درست در شهرداری قزوین خسارت دیدیم
ما چهار سال به خاطر عدم‌ مدیریت درست در شهرداری قزوین خسارت دیدیم

ما چهار سال به خاطر عدم‌ مدیریت درست در شهرداری قزوین خسارت دیدیم

انسان‌ها را کامل ببینیم و به دانا و توانمند بودن آن‌ها توجه کنیم!

به : قلم مدیر مسوول

وقایع خبری / سید مهدی کاظمی ، سرپرست شهرداری قزوین عصر امروز برنامه های خود را جهت کسب صندلی شهردار در شهرداری قزوین به اعضای شورای شهر قزوین گفت . او که سابقه ۲۵ ساله در شهرداری قزوین دارد و خود را فرزند یک معمار معرفی کرد، معتقد است که می تواند شهرداری قزوین که اکنون د بدهی ها غرق شده است ، با تدوین برنامه ای جامع نجات دهد هرچند بعضی از اعضای شورای شهر برنامه های او را نو ندانسته و آن ها را برنامه ای آرشیو تلقی کردند که مهندس کاظمی در پاسخ به این دیدگاه بر این باور بود برای موفقیت باید از تجربه و تحقیق دیگران پس از به روز رسانی استفاده کرد .

بخش عمده ای از جلسه امروز شورا به انتصاب های آقای سرپرست اختصاص داشت . فاطمه اشدری که یکی از چهره های حامی پرسنل شهرداری است به انتصاب های اخیر کاظمی واکنش نشان داد و خواستار شفاف سازی دراین باره شد .

اشدری با بیان اینکه آبرو، حیثیت، حق و حقوق افراد برای من خیلی‌مهم است، ادامه داد: سرپرست شهرداری حتی اگر شهر را طلا بگیرد، ولی وقتی صرفه و صلاح انتخاب نیروهای انسانی خود را نداند، نمی‌تواند شهردار خوبی باشد. به همین خاطر وقتی به آقای کاظمی برای انتخاب به عنوان سرپرست رأی ندادم، برای کارم دلیل داشتم.

با آن که شنیده می شد کاظمی با هماهنگی اعضای شورای شهر انتصاب ها انجام داده اما مهندس مهری‌السادات تقوی، دیگر عضو بانوی شورای شهر قزوین هم ورود خود به انتصاب موردنظر را همانند اشدری رد کرد و گفت: با این حال همیشه از وجود یک شهردار مقتدر حمایت کردم و معتقدم که اشکال ندارد شهردار جابه‌جایی‌ها را انجام دهد و پای آن بایستد؛ ولی این جابه‌جایی‌ها نباید به حساب ما نوشته شود.

صلح جو ، دیگر عضو شورای شهر قزوین هم خطاب به همکاران خود و خبرنگاران و فعالان رسانه ای حاضر در جلسه شورای شهر هرگونه ورود و اظهار نظر اعضای شورا در این انتصاب ها را رد و تاکید کرد : همه اعضای شورای شهر قزوین به صراحت اعلام می کنند که در هیچ‌کدام از جابه‌جایی‌های مناصب شهرداری دخیل نبودند؛ اما علی‌رغم همه این اظهارنظرها هنوز هم انگشت اتهام به سمت اعضای شوراست.

حسین صلح‌جو اضافه کرد: گویا سرپرست شهرداری در دیدار با یکی از دوستان گفتند که برای جابه‌جایی ها به مدت طولانی با اعضای شورای رایزنی کرده است؛ در حالی که هیچ‌کدام از اعضای شورا از این انتصاب و جابه‌جایی مطلع نبودند و ما هم مانند مردم و خبرنگاران از طریق رسانه‌ها از این انتصاب و سایر انتصاب‌های دیگر مطلع شدیم. بنابراین بی‌انصافی است که در موضوع این انتصاب‌ها ما آش نخورده و دهن‌سوخته شویم.

صلح جو همچنین با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام مهم در شهر قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه کمربندی نسیم شمال به دلیل تصادف‌های متعدد به یک کشتارگاه و قتل‌گاه تبدیل شده است ، انتظار ما از سرپرست شهرداری قزوین این بود که در طول یک‌ماه اخیر چند پروژه شاخص و نیمه‌کاره شهر مانند نسیم شمال را جلو ببرد که البته در این حوزه ورودی و فعالیتی از او ندیدیم.

با این همه اما حاج فرج الله فصیحی رامندی ، رییس شورای اسلامی شهر قزوین از انتصاب های سرپرست شهرداری حمایت کرد.

رییس شورا ی شهر قزوین گفت: درباره انتصاب های کاظمی به اعضای شورای شهر و خبرنگاران حاضر در صحن گفت: ما هیچ گاه سرپرست شهرداری قزوین را محدود نکرده و نمی کنیم چرا که اعضای شورای جدید به او رای داده و ایشان نیز حق جابه جایی و انتصاب نیروهای مجموعه را دارد .

مهندس کاظمی نیز در پاسخ به این اختلاف نظرها و پرسش‌ها درباره انتصاب های اخیر در شهرداری قزوین با بیان اینکه ما دو واژه شایسته سالاری یا شایسته سازی را داریم، تاکید کرد : من تعدادی از مدیران را جابه‌جا کردم که حتی یک روز سابقه کار در شهرداری و کار اجرایی نداشتند و این مسئله طی این سال‌ها در پروژه‌های مختلف خسارت وارد کرد ه است . در این برهه مسئله ما عجله در تغییرات و جابجایی مدیران نیست بلکه صحبت این است که ما چهار سال به خاطر عدم‌مدیریت درست در شهرداری قزوین خسارت دیدیم که آسیب به لندفیل سایت محمدآباد و عدم ساماندهی مشاغل مصادیقی از این سوء‌مدیریت‌ها است.

سرپرست شهرداری قزوین ادامه داد: با وجود این سوء‌مدیریت‌ها باید چکار کنیم؟ از افراد ناکارآمد تشکر کنیم و بگوییم ” ممنون اخوی؟!” لذا اگر قرار است حرکتی اتفاق بیفتد باید منابع انسانی تغییر کنند.

کاظمی با پذیرش مسوولیت مدیران شهرداری گفت : مسوولیت این تغییرات انجام شده را می‌پذیرم و پاسخگو هم هستم. اتفاقا ما از کسانی انتخاب کردیم که ریشه در خاک دارند و دارای سابقه مدیریتی بوده و سلامت و پاکدست هستند اما اگر امروز از پای شکسته برخی بخواهیم بُرگیری کنیم رسم فتوت و جوانمردی نیست.

مهندس کاظمی بیان کرد: انسان‌ها را کامل ببینیم و به دانا و توانمند بودن آن‌ها توجه کنیم؛ معیار ما براساس توان رهبری است که امروز در سیستم شهرداری مغفول مانده و در این زمینه ضعف داریم که باید این سد شکسته شود.

وی با بیان این که در انتصابات هیچ فشاری نبوده است، عنوان کرد: شایسته سالاری ما براساس رفیق بازی و براساس دوستی نیست بلکه براساس شناخت و توان رهبری و قدرت سازماندهی، مقبولیت و محبوبیت و تدین فرد است .

با آن که چگینی ، یکی دیگر از اعضای شورای شهر به خبرنگاران رسانه ها گفته است که هنوز چند کاندیدای بومی و غیر بومی در لیست انتظار حضور در صحن شورای شهر جهت ارائه برنامه های خود هستند ، باید دید که آیا مهندس کاظمی می تواند نظر اعضای شورای شهر را جلب کرده و شهردار قزوین شود یا باید جای خود را به فرد دیگری چه بومی و چه غیر بومی بدهد .