۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » اخبار ملی » جامعه » سیاست
  • شناسه : 24763
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
  • ارسال توسط :
ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم
ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم

ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم

پیام رأی مردم ایران در حماسه 27 خرداد 1400 پیام تحول خواهی و عدالت طلبی بود.

وقایع خبری/ رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی به دنبال تحقق خواست مردم و پیام آنان در این انتخابات خواهد بود، گفت: پیام رأی مردم ایران در حماسه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی و عدالت طلبی بود.

رئیسی در ادامه سخنان خود در مراسم تحلیف گفت: ایران بزرگ و پرافتخار و ایران تاریخ ساز در حالی وارد قرن جدید می شود که بیش از ۴۰ سال است خورشید مردم سالاری دینی در آن طلوع کرده است و اکنون در دوره تعالی و تکمیل حرکت خود در آغاز گام دوم قرار دارد.

رئیس جمهور افزود: دولت جدید امروز در بلندایی ایستاده که تمدن جهانی با چندین هزار سال پیشینه آن را ساخته است.
وی گفت: فرهنگی که قرن ها در تاریخ بشریت پیشرو بوده و با ترکیب یکتاپرستی و پیشرفت الگویی از زیست معنوی را ارائه داده است.رئیس جمهور افزود: فرهنگ و تمدن ایران بزرگ آنگاه که پذیرای اسلام شد همین الگوی پیشرفت را بازآفرینی کرد و سرآمد دانش و ادب جهان گردید.

رئیسی گفت: ملت بزرگ ایران اکنون بر فراز این قله بزرگ ایستاده و خشنود از آنچه از انتخابات تاریخی خود شکل داده است به چشم انداز امیدبخش پیش روی کشورش می نگرد، ایران جدید، ایران قرن پانزدهم است.رئیس جمهور افزود: در طلیعه قرن جدید و آغاز گام دوم انقلاب بسیار مفتخرم که اینجانب به واسطه رأی ملت قهرمان ایران و از سوی آنان به نگاهبانی از چنین میراث گرانبهایی موظف شده ام.

رئیسی گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که نعمت خویش را نصیب این بنده خود نمود و فرصت خدمت به مردم را عطایم کرد.
وی افزود: اراده ملت بزرگ ایران در حالی این حماسه بزرگ را آفرید و جلوه ای رشک برانگیز از نظام مردم سالاری دینی را در تاریخ معاصر به رخ جهانیان کشید که در اوج دشمنی بدخواهان ملت ایران، از تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی و جنگ روانی گسترده و دشواری های ناشی از شیوع گسترده کرونا قرار داشتیم.آقای رئیسی گفت: اما نیک می دانیم که انتخابات نقطه آغاز مشارکت مردم است نه نقطه پایان آن.
رئیس جمهور با اشاره به این که دولت مردمی به دنبال تحقق خواست مردم و پیام آنان در این انتخابات خواهد بود، افزود: پیام رأی مردم ایران در حماسه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی و عدالت طلبی بود.وی اضافه کرد : خواست مردم استقلال طلبی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی قدرت های مستکبر و ظالم بود، در عین این که باید به تعامل سازنده و گسترده با همه جهان پایبند بود.
رئیس جمهور افزود : مردم از ما می خواهند که به وعده خود مبنی بر تحقق دولت عدالت گستر، فساد ستیز و تبعیض گریز، دغدغه مند، برنامه محور، علم خواه و اندیشه پیشه عمل کنیم.

رئیسی گفت: مردم از دولت برگزیده خود می خواهند مدافع حقوق انسان ها در عالم باشد و به ظلم و بی عدالتی و تبعیض در هیچ کجای از جهان راضی نشود.وی افزود ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم و سکوت در برابر ظلم وجنایت و تجاوز به حقوق انسان های بی گناه و بی دفاع را قبول نداشته و مردود می دانیم.

رئیسی گفت: ظلم و جنایت چه در قلب اروپا باشد و چه در امریکا، چه در آفریقا باشد و چه در یمن و چه در سوریه باشد، چه در فلسطین، ما در کنار مظلومان خواهیم ماند.