۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 22110
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
  • ارسال توسط :
ما در قبال کوچک‌ترین آسیب به مردم مسئولیم
ما در قبال کوچک‌ترین آسیب به مردم مسئولیم

ما در قبال کوچک‌ترین آسیب به مردم مسئولیم

درخواست شفاف ما این است که با کمک همیاران عملیات اطلاع رسانی را با بیانی مردمی مفاهیم پیشگیری از کرونا را انتقال دهیم.

دکتر ایرج حریرچی، روز دوشنبه در نشست مشترک خود با همراهان پویش ملی اطلاع رسانی مقابله با کرونا، گفت : در شرایطی هستیم که وزیر بهداشت هم می‌گوید وضعیت از قرمز هم فراتر خواهد رفت و ممکن است آن پاییز و آبان سیاه را که مرگ و میر تا حدود ۵۰۰ نفر افزایش یافت را تجربه کنیم و این در حالی است که ما در قبال کوچک‌ترین آسیب به مردم مسئولیم و اکنون با جان انسان‌هایی سر و کار داریم که هر کدام عزیز یک خانواده هستند.

به گزارش “وقایع خبری” وی ادامه داد: این موضوع نیازمند متقاعدسازی مردم است. ما در لایه‌هایی از مردم موفق بودیم ولی لایه‌هایی از مردم یا به دلیل نیاز اقتصادی یا به دلیل مشکل ایجاد باور عملکرد مناسب نتوانستیم کاری کنیم. در شرایطی که در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ حدود ۲۵ درصد کشور که در حوزه مدارس و دانشگاه‌ها هستند با جمعیت ۱۶ میلیونی دانش‌آموزان و حدود ۴ میلیونی دانشجویان تعطیل فیزیکی بودند و منع رفت و آمد ساعت ۹ شب تا ۴ صبح، محدودیت سفر و… داشتیم ولی میزان کاهش تردد مردم فقط ۴ الی ۱۰ درصد نسبت به شرایط قبل از کرونا کاهش یافته است. یعنی اگر مردم از سفر منع شدند به جای آن به کوه یا منازل هم رفتند. اگر ۳۰ تا ۳۵ درصد بسیار خوب رعایت می‌کنند اما برخی حتی نسبت به قبل هم بدتر رفتار می‌کنند.

حریرچی افزود: درخواست شفاف ما این است که با کمک شما همیاران عملیات اطلاع رسانی را با بیانی مردمی مفاهیم پیشگیری از کرونا را انتقال دهیم. اطلاع رسانی باید در سطح گسترده‌تر انجام شود و این کار پویش ملی اطلاع رسانی برای غلبه بر کرونا در سراسر کشور اجرا خواهد شد. از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی مس ایران، سازمان منطقه آزاد قشم و کیش، شرکت فولاد هرمزگان و… تشکر می‌کنم و از سایر شرکت‌ها هم می‌خواهم برای مسئولیت اجتماعی خود در این مسیر از ما حمایت کنند تا گام‌های بلندی برای اطلاع رسانی مردم انجام دهیم.

با اقداماتی که در این مدت انجام دهید در پسا کرونا ارزش افزوده بیشتری کسب خواهید کرد و از تبلیغات مستقیم هم موثرتر خواهد بود.