۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 5808
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
  • ارسال توسط :
مایه تاسف این است که هنوز مسئله FATF توسط عده‌ای مطرح می‌شود
مایه تاسف این است که هنوز مسئله FATF توسط عده‌ای مطرح می‌شود

مایه تاسف این است که هنوز مسئله FATF توسط عده‌ای مطرح می‌شود

حقوق هایی که مسئولان می گیرند از سفره ملت و از جیب همین مردم است

شبستان : حجت الاسلام «کاظم صدیقی» امروز (جمعه ۱۷ آبان) در خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه همواره باید به یاد خدا بود، گفت: این موضوع به ویژه برای مسئولان و حقوق بگیران ملت اهمیت ویژه ای دارد و باید به این موضوع توجه اشت که مسئولان و مزدبگیران ملت، خود را ارباب نبینند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حقوق هایی که مسئولان می گیرند از سفره ملت و از جیب همین مردم است، گفت: مسئولان اگر خدا را یاد کنند، عائله خدا را از یاد نخواهند برد و گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان، خدا را یاد کنند؛ رنج رنجورها را برنمی‌تابند، برای رضای خدا، قسط و عدل و رعایت حقوق مردم را نصب‌العین خودشان قرار می‌دهند. همچنین نوکری مردم را برای خودشان افتخار می‌دانند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ۹ ربیع الاول و آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) گفت: اگر از عالم یک روز باقی نماند، خدا آن روز را آنقدر را طولانی می‌کند تا حضرت مهدی (عج) ظهور کند و عالم را از ظلم و جور پاک و پر از عدل و داد کند. این پاسخ به فطرت است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: شجره انسانیت باید این را ببینید که جز بندگی خدا چیزی وجود ندارد و ندای الله اکبر در اقصی نقاط عالم به گوش خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این بشارت وحی، وعده قرآن و نوید به فطرت‌های تشنه محبت، امنیت و عدالت است، گفت: دوره‌ای را پیدا می‌کنید که در قلبش آرزوی امنیت بشر، صلح کل و عدل و قسط را آرزو نکند. این خواست تلقینی نیست بلکه تکوینی است.

امام جمعه موقت تهران جهان را تشنه وحدت، صفا، ارزش‌های اخلاقی، امنیت و تجلی خدا در همه شئون زندگی دانست و گفت: نهم ربیع، روز عاشقان است. به همه منتظران، امیدواران، مهدی‌یاوران و مهدی‌باوران روز نهم ربیع را تبریک می‌گویم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به سیزدهم آبان و حضور مردم در راهیپمایی این روز گفت: اعلام انزجار مردم از نظام استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا نشان از عمق بصیرت مردم از خطری است که از جانب آمریکا، بشریت، صلح، امنیت و حقوق انسان‌ها را تهدید می‌کند. ملت ایران خیانت آمریکا را از سال ۳۲ دید که دولت ملی را علیرغم اعتمادی که مصدق به آمریکا داشت، ساقط کرد و این داستان همه کسانی هستند که به آمریکا اعتماد می‌کنند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مصدق که کاری به آمریکا نداشت و از شر انگلیس به آنها اعتماد کرده بود ولی دیدید که چگونه علیه او کودتا کردند و تا آخر عمر او را در یک روستا محدود کردند، گفت: هرچه می‌خواستند علیه او انجام دادند و یک دولت بی‌کفایت را سرکار گذاشتند و همه چیز مملکت را به غارت بردند.

وی با بیان اینکه از زمانی که امام(ره) قیام کرد تا انقلاب پیروز شد، آمریکا برای براندازی نظام اسلامی از هیچ توطئه‌ای مضایقه نکرد، گفت: تسخیر لانه جاسوسی نه تنها از سوی امام مورد تائید قرار گرفت بلکه پیام هم دادند که خوب جایی را گرفتید و مواظب باشید آن را از دست ندهید. برای تثبیت هم آن را انقلاب دوم نامیدند. انقلاب اول در برابر استبداد داخلی و انقلاب دوم برای استقلال و مقابله با استبداد بیرونی است. 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شعار سال و بیان اینکه رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند، گفت: ایشان در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان گفتند هشت ماه از امسال گذشت. آنچه موجب مواجهه ما با مشکلات شد، چشم امید به بیرون و منتظر بودن است. تا مدتی در انتظار برجام نشستند و گفتند بدون برجام آب خوردن هم گیرمان نمی‌آید. کاری انجام ندادند تا برجام عملی شود.

امام جمعه موقت تهران با طرح این سوال که نتیجه برجام چه شد؟ مگر قرار نبود که همه تحریم‌ها از بین برود؟، گفت: مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتند دیوار بی ‌اعتمادی فروریخت؟ آیا تحریم‌ها برداشته شدند؟ نه تنها تحریم‌ها برداشته نشدند بلکه چندین هم تحریم اضافه شد. هم در دولت قبلی که به امضای وزیر امور خارجه او امید داشته و دل بسته بودند و تضمین دیگری نبود علیرغم تاکید رهبری که گفتند به اینها امید نداشته باشید. بعد هم سه ماه به سه ماه منتظر مجوز ماندند و اکنون هم منتظر فرانسه مانده‌اند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: باید در جنگ اقتصادی هم به این ملت بزرگ، جوانان با کفایت، استعدادهای درخشان و جوانانی که مسئله موشک را مایه عزت کشور قرار دادند و به جبهه مقاومت پیروزی بخشیدند، میدان داده شود.

وی با بیان اینکه در مقابله با جنگ اقتصادی، جوانان انقلابی و کاری به کار گرفته شوند، گفت: آنها از انزوا بیرون آیند و کسانی که در جنگ هشت سال دفاع مقدس بدون موشک با پیروزی بیرون آمدند، آیا نمی‌توانند کاری موفق کنند؟ ما حضور در جنگ اقتصادی و فرهنگی و اجرای دستورات خدا می‌دانیم. در اقتصاد باید خودکفا باشیم. در فرهنگ آسیب‌ها را از بین برده و در عرصه دفاعی در قله نخست قرارگیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معلوم نیست فرانسه چه می‌کند و مسئولان در انتظار مذاکره مجدد نباشند، گفت: به قول حضرت آقا هیچ دیوانه‌ای این کار نمی‌کند پس چرا این حرف‌ها ر ا می‌زنند. مردم در ۱۳ آبان در هزار شهر به صحنه آمدند و مسئله مذاکره با آمریکا برای همیشه درش را بستند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مایه تاسف این است که هنوز مسئله FATF توسط عده‌ای مطرح می‌شود، گفت: گاهی به دروغ می‌گویند که سران قوا در این باره توافق کردند و به بیت رهبری ارتباط دادند. بعد هم تکذیب شد. می‌خواهند مضیقه‌ها را برای مردم افزایش دهند. وی خاطرنشان کرد: به ملت تکیه کنید، به وعده‌های الهی دل ببندید و جهادگرانه کمر ببندید، جوانان را به کار بگیرید که در اینصورت نیازی به این جور ذلت‌ها نخواهد بود.