۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی » مساجد
  • شناسه : 14562
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
  • ارسال توسط :
ماه محرم  مدرسه‌ای بزرگ برای  جامعه، دنیای تشیع و اسلام
ماه محرم  مدرسه‌ای بزرگ برای  جامعه، دنیای تشیع و اسلام

ماه محرم مدرسه‌ای بزرگ برای جامعه، دنیای تشیع و اسلام

باید همه جا پرچم حسینی را به اهتزاز درآوریم .

دکتر روحانی در جلسه هیئت دولت، ماه محرم را مدرسه‌ای بزرگ و گسترده برای جامعه، دنیای تشیع و اسلام و حتی مناطق بسیار بزرگی از جهان دانست که همگان از آن درس می‌آموزند.
رئیس جمهور گفت: هر کس آماده عشق بازی و فداکاری است، کاروان حسینی حرکت می‌کند و مقصدش معلوم است.
آقای روحانی افزود: در همین کاروان وقتی خبر‌هایی به امام حسین (ع) رسید که برای برخی دلسردکننده بود ایشان خطبه معروفی را ایراد کردند و فرمودند ”در این دنیا خیلی‌ها هستند که متاسفانه بنده قدرت، مقام و ثروتند و زمانی که روز امتحان فرا می‌رسد کسانی که دیندار واقعی هستند بسیار کاهش می‌یابند. “
رئیس جمهور گفت: این اساس زندگانی اباعبدالله الحسین (ع) است که فرمودند خودتان را برای روز سخت امتحان آماده کنید؛ هر ملت و امتی روز‌های سختی پیش رو دارد و در آن روز‌های سخت است که جوهره انسان‌ها مشخص می‌شود.
وی افزود: همانطور که معادن زیادی وجود دارد که برخی پرقیمت است و برخی قیمت چندانی ندارد مردم نیز چنین هستند برخی معادن پرقیمتند و جواهرند و ارزش آن‌ها در روز‌های سخت آشکار می‌شود.
رئیس جمهور تاکید کرد: امسال در ماه محرم مثل همه سال‌ها عشق مان را به خاندان رسالت و اباعبدالله الحسین (ع) باید نشان دهیم.
آقای روحانی گفت: ملت ایران مانند قرون گذشته همواره پرچمدار عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده و امسال نیز چنین است البته شکل عزاداری ممکن است مقداری تغییر کند.
رئیس جمهور بار دیگر تاکید کرد: باید اجتماعات را در حد مجاز برگزار و موازین بهداشتی را به طور کامل مراعات کنیم.
وی افزود: یکی از راه‌های عزاداری این است که به اهداف امام حسین (ع) برسیم که اهداف ایشان احترام به شریعت، دین و مناسک است و یکی از اصول دین، حفظ جان خودمان و مردم است که برای این کار باید موازین بهداشتی رعایت شود.
رئیس جمهور گفت: امسال محرم پرشوری خواهیم داشت و رسانه ملی، فضای مجازی، مطبوعات و دیگر رسانه‌ها، هر کس به هر نوع که می‌تواند پرچم محرم را به اهتزاز درآورد.
آقای روحانی بار دیگر تاکید کرد: باید همه جا پرچم حسینی را به اهتزاز درآوریم و فضا باید فضای حسینی شود به نحوی که هر کس به جامعه ما نگاه کند عشق به اباعبدالله الحسین (ع) را ببیند که به تعبیر امام راحل ما هر چه داریم از محرم و صفر است.
وی تصریح کرد: امسال هم با همان شور حسینی، اما با رعایت اصول بهداشتی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را انجام خواهیم داد و نهاد‌های ناظر هم نظارت می‌کنند و مسئولان مساجد، حسینیه‌ها و تکایا نیز به وظایفشان عمل خواهند کرد.