۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین » محیط زیست
  • شناسه : 11162
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۰۳
  • ارسال توسط :
مار پیتون دهکده حیات طبیعت قزوین  تخم گذاری کرد
مار پیتون دهکده حیات طبیعت قزوین  تخم گذاری کرد

مار پیتون دهکده حیات طبیعت قزوین تخم گذاری کرد

مار پیتون برمه ای دهکده حیات طبیعت قزوین 4 و نیم متر طول و حدود 55 کیلو وزن و 5 سال سن دارد

تخم گذاری یک مار پیتون برای اولین بار در قزوین مار پیتون ۴ و نیم متری دهکده حیات طبیعت قزوین که با یک مار پیتون زال جفتگیری کرده بود تخم گذاری کرد.

به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین مهندس نادر رضا نوری موسس دهکده حیات طبیعت قزوین روز گذشته با دعوت از کارشناسان دامپزشکی و اعلام این خبر مسرت بخش گفت: تا کنون آماری از تخم گذاری مار پیتون با این تعداد در سطح کشور نداشته ایم که این نشان از علاقه این مار به محل زندگی خودش است .

نادر رضا نوری تشریح کرد: حیوانات وقتی شرایط نگهداری مناسب داشته باشند چرخه زندگی خود را ادامه می دهند و علت این که ما دهکده حیات طبیعت را باغ وحش نمی نامیم همین هست که سعی شده در این مکان پرندگان و خزندگان و گوشتخواران و… در محیطی آرام و نزدیک به شرایط طبیعی خود زندگی کنند و به چرخه حیات خود ادامه دهند.

مهندس نوری از دهکده حیات طبیعت به عنوان یک مرکز آموزشی – تحقیقاتی یاد کرد که شاید موارد منحصر بفردی در آن یافت می شود که می توان با بهره گیری از آن توسط متخصصان کمک شایان توجهی به بهبود شرایط زندگی در حیات وحش کرد.

نوری همچنین از مثلث دامپزشکی، محیط زیست و شهرداری قزوین به عنوان ۳ ضلع یک مثلث که حمایتهای شایان توجهی از این مجموعه می کنند نام برد و افزود: با همکاری این ارگان و کارشناسان مربوطه ، دهکده حیات طبیعت قزوین به عنوان محیطی امن برای حیوانات این مجموعه تبدیل شده است.

مار پیتون برمه ای دهکده حیات طبیعت قزوین ۴ و نیم متر طول و حدود ۵۵ کیلو وزن و ۵ سال سن دارد که زمستان با مار پیتون آلبینو(زال) دهکده جفتگیری کرد و روز گذشته شاهد تخمگذاری این مار به تعداد ۲۰ عدد بودیم که هریک از تخمها حدودا ۲ برابر اندازه یک تخم مرغ بوده که پس از طی زمانی کمتر از ۲ماه یک مار حدود ۴۰ سانتی متری از آن خارج می شود.

سال گذشته نیز خرس ماده دهکده طبیعت قزوین زایمان کرد و در حال حاضر توله های آن در دهکده در حال رشد هستند.