۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 36512
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
  • ارسال توسط :
لیگ ملت های والیبال ؛ ایران از آمریکا شکست خورد
لیگ ملت های والیبال ؛ ایران از آمریکا شکست خورد

لیگ ملت های والیبال ؛ ایران از آمریکا شکست خورد

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ مغلوب آمریکا شد

به گزارش فدراسیون والیبال، هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ گروه مردان از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد به میزبانی روتردام هلند و اورلئان فرانسه آغاز شده است و تا چهارم تیر با ۳۲ بازی پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸ امروز (جمعه دوم تیر) و در سومین مسابقه خود در شهر روتردام به مصاف تیم ملی والیبال آمریکا رفت و سه بر صفر مغلوب این تیم شد.  

بهروز عطایی در ابتدای این مسابقه از ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد، ولی زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. میکا کریستنسن، متئو اندرسون، دیوید اسمیت، تیلور آوریل، آرون راسل، توماس جاسکی و اریک شوجی ترکیب تیم آمریکا در ابتدای این مسابقه بودند.

لیگ ملت های والیبال ؛ پنجمین شکست شاگردان عطایی

  تیم ملی والیبال ایران در دست نخست رقابت بسیار جذاب و نزدیکی با آمریکا داشت و در حمله نسبت به این تیم برتر بود به گونه‌ای که ۱۴ پوئن از حمله به دست آورد، اما یانگی‌ها در این زمینه ۱۱ امتیاز کسب کردند. ملی‌پوشان کشورمان در این دست ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کردند. در دست دوم تیم آمریکا از ابتدا عملکرد بهتری در میدان داشت و برتری خود را تا پایان دست حفظ کرد و در نهایت ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید تا کسب یک امتیاز مسابقه با ایران برایش مسجل شود.

در دست سوم تیم ایران شروع بسیار خوبی داشت به گونه‌ای که در امتیاز پنج بر دو به سود ایران، سرمربی آمریکا وقت استراحت گرفت، اما در امتیاز پنج دو تیم برابر شدند تا عطایی وقت استراحت بگیرد. در ادامه ایران تیم برتر میدان بود تا امتیاز ۲۲ که دو تیم برابر شدند. دست سوم نیز ۲۵ بر ۲۳ به سود آمریکا به پایان رسید تا در نهایت تیم ملی والیبال ایران سه بر صفر مغلوب آمریکا شده باشد.

  ایرانی‌های زیادی برای تماشای این مسابقه به سالن (Ahoy) روتردام هلند آمده بودند و تا آخرین لحظه از ملی‌پوشان والیبال کشورمان حمایت کردند. جوراج موکری از اسلواکی و الیور گویلت از فرانسه به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت مسابقه ایران و آمریکا را برعهده داشتند.

مردان والیبال ایران ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز شنبه سوم تیرماه در آخرین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف هلند میزبان این رقابت‌ها می‌روند. تیم ملی والیبال ایران امروز برای بیست‌ویکمین بار در طول تاریخ برابر آمریکا قرار گرفت تا برای هفتمین پیروزی برابر این تیم تلاش کند، اما نشد و آمریکا به پانزدهمین برد خود برابر ایران دست یافت.

  این مسابقه پنجمین دیدار دو تیم در لیگ ملت‌ها بود که تمام آ‌ن‌ها در سه ست به پایان رسیده است و ایران در دو دیدار برنده مسابقه شده بود این داده آماری امروز برای آمریکا به عدد سه رسید.

در دیگر مسابقه همزمان و در شهر اورلئان فرانسه، تیم‌های آرژانتین و بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند که آرژانتینی‌ها سه بر صفر با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا پنجمین برد خود را جشن بگیرند.