۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 29150
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
  • ارسال توسط :
لزوم جبران خسارت ناشی از تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های ماده ۱۰۰
لزوم جبران خسارت ناشی از تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های ماده ۱۰۰

لزوم جبران خسارت ناشی از تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های ماده ۱۰۰

شهرداری باید خسارت وارده به مالکین به واسطه تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های ماده صد را جبران کند.

لزوم جبران خسارت ناشی از تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های ماده ۱۰۰

محسن حق شناس، نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری، انتظام ساخت و ساز در محدوده شهر و نظارت بر اجرای قواعد مرتبط با شهرسازی است.

به گزارش“وقایع خبری” وی افزود: در حال حاضر پرونده‌های بسیاری در کمیسیون ماده ۱۰۰ معطل مانده و هنوز رسیدگی نشده اند که ضرورت دارد شهرداری قزوین هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف این پرونده‌ها، بروز آمدی و صدور رای آن‌ها اقدام کند و این موضوع باعث نارضایتی سازندگان شده است.

حق شناس تصریح کرد: بی شک با ادامه این روند ردیف درآمدی که از این محل برای بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قزوین پیش بینی شده است، محقق نخواهد شد و رقم تحقق بسیار کاهش خواهد داشت در حالیکه در گذشته تحقق این کد بیشتر از پیش بینی‌ها بوده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ضرورت دارد تا خزانه کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط اعضای شورا بررسی شود خاطر نشان کرد: باید تیمی مامور شوند تا به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری خزانه کمیسیون ماده صد را بررسی کنند تا مشخص گردد چه تعداد پرونده معطل در این کمیسیون موجود است؟

وی افزود: بسیاری از مالکان ساختمان‌ها نگران پایان کار خود هستند و واقعا نمی‌دانند وضعیت پرونده‌های خود در کمیسیون ماده صد چه خواهد شد؛ لذا ضرورت دارد هر چه سریعتر پرونده‌هایی که در این کمیسیون معطل مانده رسیدگی شود.

حق شناس تأکید کرد: در حال تدوین طرحی هستیم که شهرداری ملزم به جبران خسارت پرونده‌هایی که در کمسیون ماده ۱۰۰ بیش از حد معطل می‌شوند باشد البته مدت استاندارد رسیدگی را شورا تعیین خواهد کرد.