۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 1646
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
  • ارسال توسط :
لباس و نوع پوشش  ظاهری، هویت فکری و عقیدتی یک ملت را نشان می‌دهد
لباس و نوع پوشش  ظاهری، هویت فکری و عقیدتی یک ملت را نشان می‌دهد

لباس و نوع پوشش ظاهری، هویت فکری و عقیدتی یک ملت را نشان می‌دهد

مد و لباس ما برگرفته از اعتقادات، فرهنگ ایرانی و پوشش اقوام ایرانی است

“صدیقه ربیعی ” مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس دختران مینودری گفت: نمایشگاه مد و لباس با هدف ترویج عفاف و حجاب، اصلاح فرهنگ پوشش صحیح با رعایت معیارهای ایرانی اسلامی، ارتقای سطح زندگی مردم با استفاده از پوشش مناسب، ایجاد بستر مناسب برای شناسایی، ساماندهی و حمایت از طراحان مد و لباس و استفاده بهینه از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مد و لباس برپا شده است.

ربیعی گفت :نمایشگاه امروز نشانگر فعالیت های موفق در زمینه آموزش ،فرهنگ و هنر است آثار دانشجویان و هنرمندان  نیز بیانگر این است که سرمایه های بزرگی را کسب کرده ایم و در این زمینه رشد کرده ایم.

وی در ادامه بیان کرد:عمده آثار نمایشگاه مد و لباس هویت ملی و فرهنگی به ویژه فرهنگ و تمدن کهن و غنی شهر قزوین حکایت می کند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت:مد و لباس ما برگرفته از اعتقادات، فرهنگ ایرانی و پوشش اقوام ایرانی است در صورتی که در غرب و مدغربی چنین نگاهی به پوشش وجود ندارد در کشور ما کهرکشوری اسلامی است پوشش ما ریشه در اعتقادات برگرفته از دین و شرع ما دارد.

ربیعی گفت:لذا باید کنار مؤلفه های پوشانندگی به عنوان اولین و مهم ترین اصل بهرهنر و فرهنگ نیز نگاه عمیقی داشته باشیم زیرا آنچه که بر تن می شود حامل پیام های متعددی از جمله پیام فرهنگی و اعتقادی و اخلاقی است.

وی در ادامه تصریح کرد:امروز باید توجه جدی به جوان و سلیقه آن شود جوان امروز دارای سلیقه های متفاوتی است و وظیفه ماست که این سلیقه را به سمت عناصر فرهنگی و سنتی خودمان بر گردانیم و در کنار مدرنیته باید برای احیا هنرهای سنتی تلاش کنیم و به نوعی باید تلفیق مدرنیته و سنت را داشته باشیم و برای تحقق این موضوع با جدیت تلاش کنیم. 
وی افزود: ۷۰ اثر ارسال شده به مدت سه روز در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش دوخت چادر در این فرهنسگرا نیز گفت: هفته گذشته نیز یک دوره دوخت چادر برپا شد که با استقبال چشمیگری از سوی بانوان قزوین مواجه شد از این رو امروز و همچنین هفته اینده بار دیگر این کارگاه برگزار خواهد شد.
ربیعی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی نقش موثری در معرفی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی در مقابل فرهنگ بیگانه دارد، افزود: لباس و نوع پوشش ظاهری، هویت فکری و عقیدتی یک ملت را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: طراحان ما می‌توانند بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی خود طراحی مد و لباس داشته و بر اساس ذائقه جوانان آن را به بازار عرضه کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: فعالیت دانشکده فنی دختران و جهاد دانشگاهی در استان، بستر مناسبی جهت پرورش نیروی ماهر و متخصص در زمینه طراحی و دوخت لباس فراهم کرده ودانش آموختگان دانشگاهی این رشته ها ظرفیت های ارزشمند این استان در این راستا محسوب می شوند.

ربیعی در پایان یادآور شد:در نگاه بلند مدت علاوه بر تأمین سلایق داخلی و بازار داخلی باید برای جذب بازارهای خارجی اقدام کنیم زیرا این صنعت ، صنعت بسیار بزرگی است و ظرفیتهای عظیمی را در درون خود دارد.