۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » دولت
لایحه بودجه پس گرفتنی نیست
لایحه بودجه پس گرفتنی نیست

لایحه بودجه پس گرفتنی نیست

این لایحه مهمترین سند مالی کشور است که بدون آن عملاً کشور اداره نمی‌شود .

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره احتمال استرداد لایحه بودجه از سوی دولت، گفت: لایحه بودجه با لوایح دیگر متفاوت و پس گرفتنی نیست از منظر قانونی نیز استرداد آن کاملاً منتفی است.

به گزارش “وقایع خبری” حسینعلی امیری در حاشیه نشست امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امسال لایحه بودجه ۱۴۰۰ دو روز زودتر از موعد به مجلس ارائه شد و اکنون نیز در کمیسیون تلفیق در حال رسیدگی است، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش به طور مستمر در جلسات کمیسیون تلفیق حضور یافتند و نقطه نظرات دولت را مطرح کردند.

وی افزود: بر اساس نامه‌ای که مجلس به دولت داده است؛ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سه شنبه هفته آتی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز نیز رئیس جمهور تاکید داشت که هم آقای نوبخت و هم وزرای اقتصادی با مجلس برای تصویب لایحه بودجه همکاری کنند، قبلاً هم گفته ایم؛ لایحه بودجه و احکام آن هر کدام دارای منطقی هستند که در جلسات دولت و با توجه به شرایط و واقعیت‌های کشور تهیه و تدوین و به تصویب رسیده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اعمال اصلاحات مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: نمایندگان مجلس همه حتما نیت خیر دارند؛ لذا اگر در خصوص تبصره‌های مختلف و احکام لایحه ابهامی و سوالی دارند، دولت آماده رفع ابهامات است.

وی افزود: امیدواریم لایحه بودجه امسال به عنوان اولین لایحه بودجه مورد بررسی در مجلس یازدهم آخرین لایحه دولت تدبیر و امید، ان شاء الله فصل جدید و خوبی از همکاری‌های دولت و مجلس را رقم بزند و کاری مشترک و ماندگار برای کشور باشد.

آقای امیری خاطر نشان کرد: مجلس می‌تواند در همه امور با لحاظ اصول قانونی اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، قانونگذاری کند؛ اما موضوع در خصوص لایحه بودجه متفاوت است؛ ابتکار بودجه از دولت شروع شود لذا برای دولت مهم است که با توجه به تصویب این لایحه در دولت بر اساس واقعیت‌های موجود کشور، تغییرات به حدی نباشد که شاکله کار به هم خورد.

وی یادآور شد: لایحه بودجه دارای یک نظام به هم پیوسته و منظومه‌ای به هم تنیده است که اگر شاکله آ به هم بخورد، قطعاً در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شویم. همچنین زمانی که تغییرات در لوایح زیاد و عملاً به طرح تبدیل می‌شوند، شورای نگهبان نیز به آن ایراد می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: خیلی امیدوار هستیم که نمایندگان لایحه بودجه را با همکاری‌های دولت به نحوی رسیدگی کنند تا چارچوب، شاکله و نظم آن کماکان باقی بماند.

امیری همچنین در واکنش به احتمال استرداد لایحه بودجه از سوی دولت، خاطر نشان کرد: لایحه بودجه با لوایح دیگر متفاوت و پس گرفتنی نیست، این لایحه مهمترین سند مالی کشور است که بدون آن عملاً کشور اداره نمی‌شود لذا از منظر قانونی نیز استرداد لایحه بودجه کاملاً منتفی است.