۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » شهرداری
  • شناسه : 5922
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
  • ارسال توسط :
لايروبی و بستر سازی رودخانه ها نقش مهمی را در مدیریت سیلاب ها ايفا می كند
لايروبی و بستر سازی رودخانه ها نقش مهمی را در مدیریت سیلاب ها ايفا می كند

لايروبی و بستر سازی رودخانه ها نقش مهمی را در مدیریت سیلاب ها ايفا می كند

حجم لایروبی امسال با سال‌های گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست

محمد درافشانی، سرپرست شهرداری قزوین به همراه محمد شفیعی، فرماندار و قدرت اله مهدیخانی، مدیر کل مدیریت بحران استان از روند اجرای پروژه لایروبی رودخانه های سطح شهر و اقدامات عمرانی آنها بازدید کرد.

به گزارش” وقایع خبری ” و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ درافشانی، در جریان این بازدید که تعدادی از مدیران شهری نيز او را همراهی می کردند، گفت: امسال همزمان با آغاز فصل بارش ها و به منظور آمادگی و پیشگیری از بروز سیلاب در سطح شهر لایروبی انهار و رودخانه های سطح شهر در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی در این بازدید، با بیان این مطلب که لایروبی رودخانه ها نقش مهمی در مدیریت سیلاب های احتمالی ایفا می کند، بر ضرورت تسریع در روند اجرای پروژه لایروبی، اصلاح مشکلات عمرانی و بسترسازی انتهای رودخانه ها تأکید کرد.

درافشانی، حجم لایروبی های انجام شده را بیش از ۴۰ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: این حجم از لایروبی‌ها از سطح رودخانه های بازار، وشته، دلی چای، ورودی بلوار خرمشهر، چوبیندر، اسماعیل آباد، ضلع شرقی هفت سنگان و رودخانه کندل انجام شده و همچنان ادامه دارد.

فرماندار قزوين هم در جريان اين بازديد با مثبت ارزیابی کردن روند انجام پروژه لایروبی انهار و رودخانه های شهر گفت: امیدواریم که به واسطه این همت، رضایتمندی مردم را به دست بیاوریم و امید داریم خارج از محدوده شهرداری هم که شرکت آب منطقه‌ای وعده لایروبی داده بود، در اسرع وقت انجام شود تا زحمت شهرداری مضاعف نشود زیرا خارج از محدوده طبق قانون به عهده شهرداری نیست.

مهدیخانی، مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین هم گفت: اگربخواهیم حجم لایروبی امسال را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. استان قزوین جزو استان‌های حادثه‌خیز است. در سیل نيز که اوایل امسال هم تجربه تلخی را برای ما رقم زد، خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و تلاش‌های جهادی، از خسارت جلوگیری شد.

او افزود: اگر امسال سیلی رخ دهد با تمهیدات و لایروبی‌های انجام‌شده، شهرستان قزوین را هیچ خطری تهدید نخواهد کرد. ۷۰ تا ۸۰ درصد رودخانه‌های داخل شهر لایروبی شده‌اند و بقیه نیز به زودی انجام خواهد شد.