۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بازار » بانکداری » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 3122
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۱۵
  • ارسال توسط :
  • منبع : خانه ملت
لازمه اجرای طرح حذف ۴ صفر از پول ملی  کاهش تورم و کاهش  رکود است
لازمه اجرای طرح حذف ۴ صفر از پول ملی  کاهش تورم و کاهش  رکود است

لازمه اجرای طرح حذف ۴ صفر از پول ملی کاهش تورم و کاهش رکود است

تقبل هزینه سنگین برای حرف 4 صفر از پول ملی هوشمندانه نیست

سیدناصر موسوی لارگانی در تحلیل تصمیم دولت مبنی بر حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: باوجود آنکه حذف ۴ صفر برای نظام پولی ایران نیاز است و مشابه این اقدام در کشورهای همچون ترکیه و چین انجام شده اما با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی کنونی، بالا بودن تورم و کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی در موقعیت مناسبی برای حذف ۴ صفر قرار نداریم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی لازمه اجرای طرح حذف ۴ صفر از پول ملی را کاهش تورم و کاهش رکود دانست و افزود: مردم باید اثر حذف ۴ صفر را در زندگی خود احساس کنند چراکه در غیر این صورت حذف فوق سبب افزایش مشکلات معیشتی مردم خواهد شد، ضمن آنکه ضرب سکه و اسکناس جدید هزینه بسیار سنگینی را برای دولت به همراه دارد که این مسئله می‌تواند اقتصاد کشور را با چالش‌های بیشتری رو به رو کند.

وی معتقد است در سالی که کشور با مشکل فروش نفت، درآمدزایی و کمبود بودجه مواجه است تقبل هزینه سنگین برای حرف ۴ صفر از پول ملی کشور هوشمندانه نیست لذا باید این کار را به زمانی -که رکود و تورم کمتر شده باشد- موکول کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر شرایط اقتصادی مناسب شود و تورم کاهش یابد آنگاه مردم تفاوت مثبت خرید یک کالا را به جای هزار تومان با یک تومان متوجه خواهند شد.