۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی
  • شناسه : 3076
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۲۲
  • ارسال توسط :
كارآفرينان از بسته حمايتي كميته امداد بهره مند می شوند
كارآفرينان از بسته حمايتي كميته امداد بهره مند می شوند

كارآفرينان از بسته حمايتي كميته امداد بهره مند می شوند

هدف از اجرای این طرح ایجاد انگیزه در کارفرمایان جهت بکارگیری مددجویان و فرزندان جویای کار آنهااست .

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان قزوين گفت: كميته امداد امام (ره) در راستاي اشتغال زايي و توانمندسازي مددجويان، بسته حمايتي خود را براي كارفرمايان و كارآفرينان به اجرا درآورده است كه در سال رونق توليد نيز اجراي اين طرح ادامه دارد.

سيد مرتضي دهقاني سياست توانمندسازي را راهبرد جدي كميته امداد دانست و بيان كرد: توانمندسازي مددجويان تحت حمايت به عنوان تنها راه برون رفت ايشان از چرخه فقر همواره مورد توجه کميته امداد امام خميني (ره) بوده است.

وي ادامه داد: تاکيد ويژه اين نهاد بر توانمندسازي با محوريت اشتغال به عنوان اصلي ترين راه مبارزه با فقر منجر به شکل گيري و توسعه روش ها و فرايندهايي شده كه گاهي منحصر به فرد شده است.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان قزوين افزود: اين مدل برخاسته از دستورات ديني و مباني اعتقادي و مبتني بر تجارب ۳۲ ساله آن بوده و از سوي بسياري از سازمان ها، موسسات و نهادهاي داخلي و خارجي مورد توجه قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: رويکردهاي جديد اين نهاد در بهبود و ارتقاي شيوه هاي توانمندسازي از طريق ترويج فرهنگ کار، مهارت آموزي، کارآفريني، کارانگيزي، توان افزايي و اشتغال مزدبگيري مبتني شده است.

دهقاني خاطرنشان كرد: در صورتی که شرکت ها و موسسات شغلی، مددجویان جویای كار تحت حمایت کمیته امداد را جذب کنند، سهم بیمه کار فرما، تا دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می شود  که در سال نخست به صورت ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد آن پرداخت می شود.

وي در تشريح اجراي اين طرح گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد انگیزه در کارفرمایان جهت بکارگیری مددجویان و فرزندان جویای کار آنهاست از اين رو كارفرمايان با بكارگيري مددجويان مي توانند به ازاي هر نفر ۲۰ ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه دريافت كنند كه اين رقم تا سقف ۱۰۰ ميليون تومان پرداخت مي شود.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان قزوين عنوان كرد: : این حوزه  ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان را با هدف توسعه و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال آنان، در اولویت برنامه های توانمندسازی خود قرارداده است.

وی  در ارتباط با نحوه برخورداری کارفرمایان از این طرح خاطرنشان کرد: کارفرمایان برای برخورداری از مزایای طرح پرداخت سهم بیمه کارفرما، می توانند در صورت بکارگیری مددجویان، حضوری به کمیته امداد مراجعه کنند.

دهقاني يادآورشد: ايجاد اشتغال محور فعاليت هاي اين نهاد است از اين رو از طرح هاي ارائه شده براي اشتغال زايي مددجويان حمايت مي كنيم چراكه بخش قابل توجهي از مددجويان داراي انگيزه و توانايي براتي درآمدزدايي هستند.