۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری » شهرداری
  • شناسه : 7151
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
  • ارسال توسط :
قوانین به روز نیست و نمی‌تواند جوابگوی  نیازها باشد
قوانین به روز نیست و نمی‌تواند جوابگوی  نیازها باشد
شهردار قزوین :

قوانین به روز نیست و نمی‌تواند جوابگوی نیازها باشد

در حال حاضر منابع مالی شهرداری‌ها جوابگوی حتی حقوق کارکنان نیست

وقایع خبری : شهردار قزوین گفت: سازمان شهرداری ها ظرفیت خوبی برای خرید ماشین آلات و تامین نیازهای شهرداری ها و اجرای طرح های عمرانی دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

سیاوش طاهرخانی در جلسه شهرداران استان و سازمان همیاری که در استانداری قزوین برگزار شد گفت: قوانین به روز نیست و نمی‌تواند جوابگوی نیازها باشد و باید برای واقعی کردن خدمات و شاخص‌ها تلاش کرد.

وی افزود: ارزش افزوده محل مطمئنی برای تأمین درآمد پایدار نیست لذا باید دنبال تدبیر اساسی باشیم و از ظرفیت سازمان همیاری هم بهره مند شویم.طاهرخانی یادآور شد: لایحه درآمد پایدار در حال بررسی است و باید پیگیری شود و در این میان رونق شاخص‌های شهروندی هم بسیار اهمیت دارد.

حکمت الله داوری رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این نشست گفت: اخیراً در جلسه با رئیس قوه قضائیه مواردی مطرح شد که شهرداران با مشکلات جدی مواجهند باید از آنها حمایت شود.وی اضافه کرد: منابع مالی شهرداری‌ها با کاهش ساخت و سازها بشدت کاهش یافته و همه شهرداران در مضیقه شدید مالی هستند و تنها ۱۹۰ ماده از مجموع ۱۵ ماده لایحه جامع شهرداری‌ها بررسی شده که اگر در این دوره به پایان برسد بخشی از مشکلات قابل حل شدن است.

داودی بیان کرد: در حال حاضر منابع مالی شهرداری‌ها جوابگوی حتی حقوق کارکنان نیست و در شهرداری قزوین بیش از ۵۵ میلیارد تومان طلب داریم که باید وصول شود.

وی یادآور شد: قرار بود جرایم رانندگی به شهرداری‌ها داده شود که حدود ۱۶ میلیارد تومان می‌شود و برای شهرهای کوچک این اعتبارات راهگشاست.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: لازم است از محل افزایش حامل‌های انرژی برای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی استفاده شود.