۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33856
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
  • ارسال توسط :
قلعه‌نویی و مجیدی، گزینه‌های احتمالی تیم ملی
قلعه‌نویی و مجیدی، گزینه‌های احتمالی تیم ملی

قلعه‌نویی و مجیدی، گزینه‌های احتمالی تیم ملی

قلعه‌نویی در جمع گزینه‌های ایرانی، احتمالاً صاحب بیشترین بخت و اقبال برای حضور در تیم ملی است.

اولین جلسه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از پایان کار تیم ملی در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیروز در حالی برگزار شد که خبرنگاران منتظر بودند تا پس از پایان این جلسه با اعضای هیأت رئیسه صحبت کنند اما این اتفاق رخ نداد و از ورود اصحاب رسانه به مرکز ملی فوتبال جلوگیری شد. با این حال، فدراسیون فوتبال اقدام به انتشار ویدیویی روی خروجی وب‌سایت خود کرد که در آن، احسان اصولی توضیحاتی را درباره جلسه دیروز ارائه داد.

سخنگو و عضو هیأت رئیسه فدراسیون پس از پایان این جلسه گفت: «این جلسه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و مطابق دستور جلسه مباحث مختلفی مثل اصلاح آیین‌نامه مالی و معاملاتی فدراسیون، طرح موضوع آیین‌نامه پاداش تیم‌های ملی و مواردی در مورد تیم‌های ملی بانوان داشتیم.»

او درخصوص وضعیت مبهم نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون برای انتخاب نایب رئیس بانوان تحت فشار است، توضیح داد: «به هر حال شرایطی پیش آمد که دیگر در خدمت شهره موسوی نیستیم. طبق اساسنامه ریاست فدراسیون فوتبال فردی را برای سرپرستی نایب رئیسی بانوان یا کمیته بانوان که مهم است و نیازمند سازماندهی این حوزه است، معرفی خواهد کرد. منتظر پیشنهاد رئیس به هیأت رئیسه هستیم تا پس از تشکیل مجمع، این فرد پیشنهادی به رأی مجمع هم گذاشته شود. صحبت‌هایی مطرح شده درخصوص اینکه رئیس فدراسیون از جانب افراد یا جاهایی تحت فشار است، درست نیست و کاملاً آن را تکذیب می‌کنیم.»

سخنگوی فدراسیون فوتبال صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «فردی که پیش از این در فدراسیون سمت مشاور داشته، این روزها اخبار کذب مطرح می‌کند که پیش از این هم سابقه داشته است. همان زمانی که این فرد با رئیس معزول فدراسیون آمد و پس از عزل عزیزی خادم هم رفت، مطالب کذبی را به شکل شایعه مطرح می‌کند که آنها را تکذیب می‌کنیم. هیچ فشاری وجود ندارد و مطابق اساسنامه فدراسیون رئیس و اعضای هیأت رئیسه تصمیم‌گیری خواهند کرد.»
 سرمربی تیم ملی ایرانی است؟
مهم‌ترین موضوع جلسه دیروز هیأت رئیسه انتخاب سرمربی تیم‌های ملی بزرگسالان و امید بود. چرا کی‌روش در آستانه پیوستن به قطر است و مهدی مهدوی‌کیا هم قصد حضور روی نیمکت تیم امید را ندارد. اصولی  در این خصوص گفت: «در این خصوص همکاران در حال گفت‌وگو هستند. برخی اطلاعات فنی و شرایطی که باید مدنظر داشته باشیم، در حال بررسی است. این مباحث همچنان ادامه دارد. درخصوص سرمربی تیم امید هم مذاکرات اولیه در حال انجام است و گزینه‌هایی مدنظر هستند. گفت‌وگوهای ابتدایی انجام شده و بلافاصله پس از اینکه تبدیل به نتیجه شود یا در چهارچوبی قرار بگیرد که به توافق منجر شود، به هیأت رئیسه می‌آید.»

در این بین دیروز خبر رسید که فدراسیون فوتبال درباره انتخاب یک مربی ایرانی برای حضور در تیم ملی ایران، به جمع‌بندی نهایی رسیده است. ظاهراً مدیران فدراسیون فوتبال پس از ردیف کردن اسامی (علی دایی، جواد نکونام، یحیی گل‌محمدی، فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی) در نهایت تشخیص داده‌اند که مذاکرات مقدماتی را باید با قلعه‌نویی سرمربی گل گهر آغاز کنند. قلعه‌نویی در جمع گزینه‌های ایرانی، احتمالاً صاحب بیشترین بخت و اقبال برای حضور در تیم ملی است. هر چند احتمال عوض شدن این معادله در روزهای آینده هم وجود دارد و چیزی قطعی نیست. چرا که مجیدی هم از شانس سرمربیگری برخوردار است و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باید به صورت متفق القول و با کمترین اختلاف در آرای خود، به این نتیجه برسند که سرمربی تیم ملی ایران چه کسی است.