۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » حوادث » خراسان جنوبی » خراسان رضوی » سفر
  • شناسه : 30715
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
  • ارسال توسط :
قطار مسافربری مشهد – یزد از ریل خارج شد
قطار مسافربری مشهد – یزد از ریل خارج شد

قطار مسافربری مشهد – یزد از ریل خارج شد

متأسفانه آمار فوتی‌های این حادثه به هفده تن رسیده و احتمال افزایش فوتی ها زیاد است.

وقایع خبری : ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد.

خروج قطار طبس - یزد از ریل

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خروج قطار مسافربری طبس – یزد از ریل و اعزام امدادگران هلال احمر به محل خبر داد.

مهدی ولیپور گفت: ساعت ۵:۳۰ صبح امروز (۱۸ خرداد) قطار مسافربری طبس – یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰ محورطبس قرار دارد، اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه ۵ واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام‌شده، هماهنگ شد تا ۳ فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: ۳ بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

خالدی با بیان این که هم‌اکنون تیم‌هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: متاسفانه در این حادثه هفده نفر فوت کردند و حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد نیز از اعزام یک بالگرد و تیم های واکنش سریع به محل حادثه خارج شدن قطار از ریل خبر داد.

هرازی گفت: بلافاصله بعد از اعلام حادثه یک بالگرد به همراه چهار تیم پنج‌نفره واکنش سریع از یزد، اردکان به محل حادثه اعزام شد.

وی اظهار کرد: به علت صعب‌العبور بودن منطقه، امکان امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: آمار دقیق کشته‌های حادثه خروج قطار طبس – یزد از ریل پس از تایید پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

سید ابوالحسن میرجلیلی اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام حادثه خروج قطار طبس – یزد از ریل و با دستور استاندار کلیه تجهیزات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه حدود ۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند و ۱۲ دستگاه آمبولانس نیز در مسیر هستند، افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر حادثه بوده تا کار امدادرسانی تسریع شود.

میرجلیلی ادامه داد: با دستور استاندار سه فروند بالگرد از استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد به محل حادثه اعزام شدند تا امدادرسانی تسریع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برای افرادی که سالم هستند قطاری پیش بینی شده تا با آن به شهر مقصد یعنی یزد اعزام شوند، تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی در مسیر اعزام به محل حادثه هستند.

میرجلیلی گفت: مصدومان در حال انتقال به بیمارستان طبس هستند و تعداد کشته‌ها قابل تغییر بوده و ممکن است افزایش یابد که آخرین اطلاعات طی ساعات آتی در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

در این میان میرحسن موسوی، معاون ناوگان مسافری راه‌آهن درباره علت خروج قطار مشهد به یزد از ریل گفته است: طبق گزارش‌های اولیه، علت خروج قطار مشهد به یزد از ریل، برخورد قطار با بیل مکانیکی بوده است.

فرماندار شهرستان طبس هم گفته که علت دقیق حادثه هنوز مشخص نیست اما احتمالا برخورد با ماشین زیرکوب، علت وقوع این حادثه بوده است.

محمدمهدی اقبالی، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد که همراه تیم‌های امدادی به محل حادثه خروج قطار طبس- یزد اعزام شده است افزود: بعد از اطلاع این حادثه بلافاصله یک بالگرد به همراه چهار تیم از نیروهای واکنش سریع شهرستان‌های یزد و اردکان به محله اعزام شدند.

وی افزود:‌ علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، دکتر محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل هلال احمر یزد و پارسائیان مشاور استاندار نیز تیم های امدادی اعزام شده از استان یزد به محل حادثه خروج قطار طبس- یزد را همراهی می‌کنند.

طبق اطلاعات بدست آمده از شاهدان عینی، بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده تاکنون متأسفانه آمار فوتی‌های این حادثه به هفده تن رسیده و به دلیل صعب العبور بودن منطقه حادثه فعالیت امدادرسانی با مشکل و سختی مواجه شده است.

علاوه بر گروههای امدادی از خراسان جنوبی، بنا بر اعلام اورژانس یزد تاکنون هفت دستگاه آمبولانس اورژانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر و بالگرد هلال احمر استان یزد نیز برای امدادرسانی به منطقه اعزام شده است.