۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » البرز » تهران » ریاست جمهوری » شهرداری
  • شناسه : 7250
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
  • ارسال توسط :
قطار برقی گلشهر – هشتگرد،  آغاز به‌کار کرد
قطار برقی گلشهر – هشتگرد،  آغاز به‌کار کرد

قطار برقی گلشهر – هشتگرد، آغاز به‌کار کرد

پروژه قطار برقی گلشهر - هشتگرد با صرف هزار میلیارد تومان به اعتبار بهره‌برداری رسیده است.

مترو در ایستگاه هشتگرد

عاقبت وعده ۸ساله اتصال شهر جدید هشتگرد به شبکه ریلی محقق شد ؛ با افتتاح قطار برقی گلشهر به هشتگرد، ساکنان منطقه ساوجبلاغ برای رفت‌وآمد به تهران می‌توانند ریل را جایگزین جاده کنند.
به‌گزارش همشهری، دیروز با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، قطار برقی گلشهر کرج – شهر جدید هشتگرد در استان البرز آغاز به‌کار کرد. این پروژه ریلی به طول ۲۵.۸کیلومتر و در ادامه خط۵ مترو صادقیه تهران احداث شده که جابه‌جایی روزانه ۲۵۰هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران، کرج، شهر جدید هشتگرد و مناطق پیرامونی در افق آن پیش‌بینی شده است. روحانی می‌گوید: ۶۰درصد عملیات مربوط به احداث این خط مترو توسط دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده و از نظر اعتباری نیز ۸۵درصد هزینه هزار میلیارد تومانی این پروژه توسط این دولت‌ها تأمین شده است.

تحقق رؤیای ۸ساله
پروژه قطار برقی گلشهر – هشتگرد، از سال۱۳۹۰ و در حاشیه بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر هشتگرد آغاز شده و حالا با صرف هزار میلیارد تومان به اعتبار بهره‌برداری رسیده است. شهر جدید هشتگرد از توابع شهرستان ۲۵۰هزار نفری ساوجبلاغ است که تاکنون ۴۲هزار واحد مسکن مهر در آن احداث و واگذار شده؛ اما در طول دوره ساخت مسکن مهر این شهر، به‌واسطه محرومیت آن از دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و مترو، بخشی از واحدهای ساخته شده کلا فاقد تقاضا بود و حتی در دوره‌ای تلاش شد متقاضیان چند پروژه از مسکن مهر پردیس که هنوز احداث نشده بود به هشتگرد منتقل شوند. حالا اما، با رسیدن مترو به این شهر جدید معادلات تغییر کرده و علاوه بر واگذاری کل مسکن مهر این شهر، برای ساخت ۳۰هزار واحد مسکن ملی نیز برنامه‌ریزی شده است. البته همه این اقدامات در مقایسه با ظرفیتی که برای جمعیت‌پذیری هشتگرد پیش‌بینی شده، رقم محدودی است. براساس آمارهای شرکت عمران شهرهای جدید، اکنون تعداد سکنه شهر جدید هشتگرد ۵۵هزار نفر است؛ درحالی‌که ظرفیت جمعیت‌پذیری این شهر تا ۶۰۰هزار نفر تخمین زده می‌شود و با افتتاح مترو، مسیر تحقق این هدف‌گذاری نیز هموارتر خواهد شد.