۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » البرز
  • شناسه : 1941
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
  • ارسال توسط :
قطارشهری گلشهرکرج امسال به بهره برداری می رسد
قطارشهری گلشهرکرج امسال به بهره برداری می رسد

قطارشهری گلشهرکرج امسال به بهره برداری می رسد

ایستگاه متروی شهرجدیدهشتگرد بزرگترین ایستگاه متروی کشور با ۲۲ هزار متر مربع مساحت است.

معاون اول رئیس جمهوری روز سه‌شنبه در سفر یک روزه خود به استان البرز از پروژه ملی قطار شهری گلشهر کرج – شهر جدید هشتگرد بازدید کرد و روند اجرایی این طرح را مورد بررسی قرار داد .

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از پروژه متروی گلشهر- شهرجدید هشتگرد گفت: قرار است این ریلی تا پایان تابستان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمد اسلامی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازها و جدی ترین مطالبه‌ی ساکنان شهر جدید هشتگرد راه‌اندازی قطار شهری است که محقق می شود.وی ادامه داد: ۲ رام قطار برای این پروژه خریداری شده و با هماهنگی شرکت متروی تهران پس از آماده سازی، خدمات رسانی در این مسیر آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت : پیگیری امور متروی گلشهر – شهرجدید هشتگرد یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت راه وشهرسازی و شرکت عمران و مادر تخصصی کشور است که امیدواریم با همکاری متولیان امر در این مسیر قدم‌های تأثیرگذاری را برداریم.
حبیب اله طاهرخانی ادامه داد: هر هفته روند اجرایی این پروژه توسط مدیران ارشد شرکت مادر تخصصی و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد بررسی و به طور مستمر میزان تأثیر پیگیری‌های گذشته سنجیده می‌شود.
وی اظهار داشت: پروژه متروی تهران به هشتگرد در حاشیه شمالی آزادراه کرج – قزوین در فاصله ۴۵ متری از محور قرار دارد، طول مسیر این پروژه ۲۶.۵ کیلومتر است و در افق سال ۱۴۰۲ برای این پروژه ظرفیت جابجایی ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر به‌صورت رفت‌وبرگشت در نظر گرفته‌شده است.
طاهرخانی پیشرفت فیزیکی ابنیه این پروژه را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: پروژه متروی گلشهر – هشتگرد در بخش روبنایی مسیر ریلی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی افزود: با تحقق این مهم زمان سفر به کرج و تهران در شرایط موجود حداقل نیم ساعت کاهش می‌یابد و به همین منظور راه‌اندازی این پروژه موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه حمل‌ونقل می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تزریق نقدینگی برای تأمین تجهیزات و برق بالاسری، این پروژه ملی تا پایان تابستان سال جاری راه اندازی می شود.
پروژه متروی شهر جدید هشتگرد سال ۸۷ باهدف حمل‌ونقل آسان، ایمن و سریع مردم از تهران به هشتگرد کُلنگ زنی شد.
قطاربرقی شهر جدید هشتگرد در ادامه توسعه خط پنج متروی تهران صادقیه – گلشهر کرج است که از گلشهر شروع و تا جنوب شهر جدید هشتگرد به طول ۸۲.۲۵ کیلومتر به صورت ۲ خطه ادامه دارد.
این پروژه در ضلع شمال آزاد راه کرج _ قزوین به صورت هم سطح تعریف شده است و خطوط مترو به طول ۲۵ کیلومتر می‌باشد و از کیلومتر ۴۰ به خط پنج تهران متصل خواهد شد.