۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 30702
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۳
  • ارسال توسط :
قصورهای صورت گرفته در متروپل تعیین تکلیف شود
قصورهای صورت گرفته در متروپل تعیین تکلیف شود

قصورهای صورت گرفته در متروپل تعیین تکلیف شود

اژه ای از برخی رسانه‌های داخلی که بعضی دروغ‌ها و مطالب خلاف واقع را در خصوص حادثه متروپل منتشر می‌کنند گلایه کرد .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست دیروز خود با مسئولان عالی قضایی با اشاره به پرونده‌های مرتبط با حادثه متروپل در استان خوزستان افزود: معاون اول حتما این پرونده‌ها را پیگیری کند چرا که ممکن است برخی افرادی که تحت تعقیب قرار گرفته اند پرونده‌هایشان در صلاحیت رسیدگی تهران باشد که باید به سرعت ارجاع شود.
وی گفت: این پرونده باید هر چه سریعتر مراحل را طی کرده و تکمیل شود تا با تسریع در صدور کیفرخواست، درباره قصور‌های صورت گرفته تعیین تکلیف شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، در نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تبریک و تهنیت ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت به پرونده متروپل ورود کرد و دستوراتی را در راستای رسیدگی دقیق و سریع درخصوص پرونده‌هایی که در استان خوزستان در رابطه با فروریختن ساختمان متروپل تشکیل شده، صادر کرد.
وی به معاون اول خود دستور داد موضوع را از این نظر که ممکن است رسیدگی به پرونده برخی افراد تحت تعقیب قرار گرفته در صلاحیت تهران باشد، بررسی کند.
رئیس قوه قضائیه افزود: چنانچه امکان تفکیک وجود ندارد، بر اساس ضوابط تدبیری شود تا در یک مرجع با سرعت، نظم و هماهنگی توأمان باشد و بدین‌ترتیب امکان حاشیه‌سازی از آن‌هایی که قصد حاشیه‌سازی دارند، سلب شود.
آقای محسنی اژه‌ای همچنین به معاون اول دستگاه قضایی دستور داد نسبت به اتمام سریع‌تر تحقیقات در خصوص حادثه متروپل آبادان پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا پرونده هر شخص به هر میزانی که در این حادثه مقصر بوده طبق قانون تکمیل شود.
وی در ادامه از برخی رسانه‌های داخلی که بعضی دروغ‌ها و مطالب خلاف واقع را در خصوص حادثه متروپل منتشر می‌کنند گلایه کرد و به آن‌ها تذکر داد که مبادا در زمین دشمن بازی کنند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه مشخصاً به انتشار خبر و تفاسیر خروج یکی از مسئولان سابق استان خوزستان از کشور و سپس بازگشت او به ایران اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از مسئولین ذیربط و هیت‌های اعزامی (دولت، مجلس و دادستانی کل کشور) نسبت به فرد مورد اشاره در خصوص فروریختن ساختمان آبادان گزارشی ارائه نداده‌اند و طبیعتاً اقدام قضایی نیز در مورد وی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی در بخش دیگر اظهاراتش به بخشی از التهاب‌آفرینی و موج‌سواری رسانه‌های دروغ‌پراکن دشمن درخصوص قضیه فوق‌الذکر اشاره کرد.