۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » جامعه » حوادث » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 13813
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
  • ارسال توسط :
قزوین و تاکستان قرمز است
قزوین و تاکستان قرمز است

قزوین و تاکستان قرمز است

تعداد بیماران فوت شده در قزوین به عدد ۳۶۲ نفر رسیده است.

«پیمان نامدار» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (سه شنبه ۳۱ تیر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ۵۶ مورد جدید از ابتلا به بیماری کرونا را در روز گذشته در استان داشتیم و ۲۷۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که بیشترین حجم بیمار در بیمارستان بوعلی قزوین است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا در استان به ۳۵۹ نفر رسیده بود که امروز هم سه نفر به این آمار اضافه شد و تعداد فوت شدگان به ۳۶۲ نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: تست های سرپایی برای این بیماری هم محدود شده و بیشتر معطوف به افراد بستری است که امروز درخواست داریم به بخش خصوصی اجازه داده شود تا تست های بیشتری انجام شود که این امر منجر به بیماریابی و کنترل بیشتری می شود.

نامدار اعلام کرد: سیر بیماران در بیمارستان های بوعلی و شفا روند صعودی دارد و با توجه به اینکه تخت های بیمارستان بوعلی در حال تکمیل است، در بیمارستان ولایت هم این روند، صعودی خواهد بود.

وی تصریح کرد: طبق گزارش اعلام شده روز گذشته رنگ قزوین، نارنجی اعلام شد و در معرض قرمز شدن است، البته محاسبات ما نشان می دهد قرمز است و بعید نیست در ۴۸ ساعت آینده وضعیت قرمز شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین توضیح داد: وضعیت شهرستان بوئین زهرا نارنجی است و با توجه به اینکه اشتهارد در استان البرز، قرمز است و مراودات جمعیتی بالاست، ممکن است که وضعیت بوئین زهرا هم قرمز شود و این امر طی روزهای آتی دور از انتظار نیست.

وی تأکید کرد: وضعیت شهرستان تاکستان هم شکننده است و رنگ این شهر نارنجی است ولی محاسبات ما نشان می دهد قزوین و تاکستان قرمز است، البرز زرد بوده و آبیک و آوج سفید هستند.

نامدار با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک عنوان کرد: استفاده از ماسک همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار در کاهش بیماری اثرگذار است.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم ترحیم کاهش داشته ولی مراسم عروسی در شهرهای کوچک به وفور و با حضور ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در منازل برگزار می شود که از معضلات جدی بوده و لازم است بخشداری ها و دهیاری ها ورود کنند که کمتر شاهد هستیم این امر رخ دهد و کسی با اینها کاری ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: یکی از درخواست های ما این است با توجه به اینکه مجدد وارد وضعیت قرمز شده ایم بیمارستان های خصوصی ۲۰ درصد ظرفیت را به بیماران کووید ۱۹ که تمایل دارند از بیمارستان خصوصی استفاده کنند، اختصاص دهند و با توجه به شرایط موجود افزایش ظرفیت ضروری است.