۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 29354
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
  • ارسال توسط :
قزوین جزو استان‌های موقوفه‌محور و بقعه‌محور است
قزوین جزو استان‌های موقوفه‌محور و بقعه‌محور است

قزوین جزو استان‌های موقوفه‌محور و بقعه‌محور است

طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه شاخص استان قزوین اجرایی می شود.

وقایع خبری / حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به خبرنگاران رسانه های استان قزوین گفت : در استان قزوین ۲۶۱ امامزاده و بقعه وجود دارد از این رو قزوین جزو استان‌های موقوفه‌محور و بقعه‌محور است.

وی افزود: طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه شاخص استان قزوین به مناسبت آغاز سال نو از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ اجرایی می شود.

وی افزود: طرح آرامش بهاری به منظور ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ زیارت و مودت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می شود.

نوروزی خاطر نشان کرد : تبدیل بقاع متبرکه به قطب اجتماعی، تقویت باورهای دینی جوانان و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع)، توسعه گردشگری مذهبی و رونق اقتصادی بقاع متبرکه از دیگر اهداف است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: هر ساله مردم در آستانه سال نو و در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه و آستان مطهر امامزادگان تجمع می‌کنند و اجرای طرح آرامش بهاری بیش از یک دهه در استان قزوین در حال اجرا است.

نوروزی عنوان کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌ مهدویت، کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، مشاوره، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، مناسبتی و نصب تابلوهای نمایشگاهی از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید است.

معاون امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: مدیریت امامزاده‌ها، پذیرایی از زائران و آماده سازی زائرسراها را از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: در شرایط غیرکرونایی امامزاده‌های زیادی پذیرای زائران بودند و خدمات مختلفی را به مسافران ارائه دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد : در طول اجرای طرح آرامش بهاری مبلغانی در نظر گرفته شده که ۱۷ مبلغ از قم و ۱۳ مبلغ از قزوین به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: پخش دعای تحویل سال، پخش پیام مقام معظم رهبری بعد از تحویل سال و فضاسازی با توجه به شعار سال  از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان تصریح کرد : سال گذشته از ۲۳ استان در بقاع متبرکه قزوین مسافر حضور داشتند و امیدواریم با تبلیغات ویژه بتوانیم زمینه ورود جذب بیشتر مسافر را فراهم کنیم.