۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » رسانه ها » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 9235
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
  • ارسال توسط :
قزوین تبدیل به استان‌های پیشتاز در آمار کرونا شد
قزوین تبدیل به استان‌های پیشتاز در آمار کرونا شد

قزوین تبدیل به استان‌های پیشتاز در آمار کرونا شد

اصحاب رسانه و صدا و سیما نیز پای کار هستند و مردم را با نکات بهداشتی آشنا می‌کنند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین گفت: استان با بی‌توجهی بخشی از جامعه تبدیل به استان‌های پیشتاز در آمار کرونا شد.

بی نیاز مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان قزوین گفت:

قزوین تبدیل به استان‌های پیشتاز در آمار کرونا شد

متاسفانه آمار‌های چند روز اخیر نشان می‌دهد که استان قزوین یکی از استان‌های پیشتاز در شیوع بیماری کرونا شده است که همین موضوع نگرانی‌ها را افزایش داده است؛ لذا ضرورت دارد که مردم احساس مسئولیت بیشتری کنند.
او تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم همه توصیه‌ها بخشی از جامعه همراهی لازم را نکردند و با توجه به اینکه در روز‌های پایانی سال قرار داریم، مدارس تعطیل و ساعت اداری به منظور پیشگیری از بیماری کاسته شده است، اما همچنان شاهد هستیم که برخی از مردم در بازار به راحتی خرید می‌کنند و در تجمعات حاضر می‌شوند که این خود زمینه شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین عنوان کرد: این بیماری به ویژه برای افراد کهنسال خطرناک است و با نگاهی به آمار‌ها متوجه می‌شویم بیشترین آمار فوتی در استان مربوط به افراد بالای ۸۰ سال است و این زنگ خطری برای بزرگتر‌های ماست که ما احترام ویژه‌ای برای آن‌ها قائل هستیم، اما با بی توجهی ممکن است زندگی آن‌ها را به خطر بیندازیم.
بی‌نیاز بیان کرد: افرادی که به لحاظ جسمانی ضعیف بوده و دچار بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای هستند هم شدیدأ در خطر ابتلا به بیماری کرونا و حتی مرگ قرار دارند بنابراین باید بیش از بقیه مراقبت کنیم که کمتر آسیب ببینند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین تاکید کرد: برای غلبه بر این بیماری مردم باید به توصیه‌های بهداشتی که به کرّات در این روز‌ها به آن اشاره می‌شود عمل کنند و به جز در مواقع ضروری از منزل خود خارج نشوند، قطعا ما می‌توانیم با مدیریت و همراهی بیشتر این ویروس را شکست دهیم.
بی‌نیاز افزود: با دستور استاندار، ستاد مقابله با کرونای استان تشکیل و از ابتدای شیوع این ویروس در استان به صورت متوسط روزانه یک جلسه در قزوین برگزار شده است.
او اضافه کرد: کمیته‌های مختلفی نیز در این زمینه تشکیل شده است که در کمیته اطلاع‌رسانی نیز اعضای کمیته را از دستگاه‌های مختلف تشکیل دادیم که به صورت مرتب با هم در ارتباط بوده و تولید محتوا و اطلاع رسانی می‌کنیم.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای قزوین تصریح کرد: اصحاب رسانه و صدا و سیما نیز پای کار هستند و مردم را با نکات بهداشتی و باید و نباید‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آشنا می‌کنند.
او اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین از سوی استاندار به عنوان محور فعالیت‌های ستاد انتخاب شد؛ چرا که این موضوع یک بحث کاملاً تخصصی است لذا با دستور استاندار تمام دستگاه‌های استان موظف شدند طبق خواسته دانشگاه علوم پزشکی عمل کنند و هر امکاناتی را که دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد در اختیار آن قرار دهند.
بی‌نیاز عنوان کرد: در زمینه نیروی انسانی آموزش دیده نیز دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، سپاه و ارتش به صورت داوطلبانه پای کار آمده اند و مراکز بهداشتی درمانی و نیرو‌های آموزش دیده خود را در اختیار ما گذاشتند تا از فشار سنگین کاری پرسنل مراکز درمانی آموزشی استان نیز کاسته شود و آن‌ها بتوانند با تمرکز بیشتری به بیماران رسیدگی کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات در دست اجرا گفت: تیم‌های داوطلب جمعیت هلال احمر قزوین با استقرار در برخی نقاط شهری اقدام به تب سنجی داوطلبانه شهروندان می‌کنند؛ همچنین در مبادی ورودی شهر‌های استان نیز از مسافران علاوه بر تب‌سنجی، آموزش‌های اولیه برای مقابله با این ویروس انجام می‌دهند.
او در ادامه گفت: با توجه به اینکه ظرفیت مراکز درمانی دولتی به دلیل مراجعه کنندگان زیاد در حال تکمیل شدن بود لذا جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار و قرار شد که بیمارستان خصوصی هم به کمک بیایند؛ همچنین در کنار آن بیمارستان سیاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برپا شده است که کاملا مجهز و به روز بوده و می‌تواند به زودی بیماران را پذیرش کند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین عنوان کرد: شایعه شده بود که بیمارستان رحیمیان قرار است بیماران کرونایی سایر استان‌ها را پذیرش کند که کاملا تکذیب می‌کنیم و اگر قرار باشد این بیمارستان، بیماران کرونایی را پذیرش کند فقط مختص شهرستان البرز خواهد بود.
او تصریح کرد: خواهش می‌کنیم که مردم به شایعات توجه نکنند؛ زیرا بعضی آمار‌ها ساختگی بوده و باعث نگرانی و دلهره مردم می‌شود حتماً به آمار‌هایی که از طریق صدا و سیما، مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مرجع و موثق اعلام می‌شود توجه کنند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین گفت: آمار و ارقام ساختگی موجب تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شود؛ اگر مردم به همه موارد بهداشتی عنوان شده از سوی متخصصان و پزشکان عمل کنند مشکل خاصی برای کسی پیش نمی‌آید منتها منوط بر این است که مردم در منزل مانده و خرید غیرضروری خود را انجام ندهند.
وی افزود: امیدواریم ظرف ده روز آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و به ویژه با مشارکت مردم اثر ویروس را خیلی کمتر کنیم.