۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 15342
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
  • ارسال توسط :
قزوین از نظر زیرساخت‌های فرهنگی از محروم ترین استان های کشور است
قزوین از نظر زیرساخت‌های فرهنگی از محروم ترین استان های کشور است

قزوین از نظر زیرساخت‌های فرهنگی از محروم ترین استان های کشور است

اعتقادمان این است که کارها باید از کانال انجمن های فرهنگی و هنری انجام شود .

نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با ناشران در خصوص بررسی مشکلات نشر و تشکیل انجمن ناشران استان قزوین برگزار شد.

به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست بیان داشت: آنچه در حقیقت در حوزه کتاب، نشر و بطور کلی در حوزه دانایی و روشنایی مطرح است امر بسیار مهمی است لذا از تمام عزیزانی که با وجود تمام مشکلات موجود در این حوزه فعالیت می کنند جای تقدیر دارد.

اسماعیلی گفت: استان قزوین به عنوان یک مرکز فرهنگی و به عنوان شهری که شاکله ای فرهنگی و گذشته درخشان تاریخی دارد، باید به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی ادامه داد : می توان گفت در حوزه فرهنگ، هنر ادبیات و بسیاری از حوزه های اینچنینی شایستگی‌های استان قزوین بسیار بالا است ولی متاسفانه به دلایل مختلف، این استان در آن جایگاه واقعی خود در کشور قرار ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان داشت: ما همه عضو خانواده بزرگ فرهنگ، ادب و هنر هستیم و باید همه به یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم شایستگی های این استان را نمایان کرده و آنرا در جایگاه واقعی خود قرار دهیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه نشر ادبیات و کتاب همانطور که می بینیم ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد و شخصیت های بزرگ فرهنگی و ادبی بسیاری در گذشته و در حال حاضر در استان حضور داشته و دارند و بسیاری از زمینه هایی که در حوزه ساختارهای فرهنگی و موسسات فرهنگی حضور دارند می تواند این جایگاه استان را گسترش دهد.

وی افزود : ظرفیت‌هایی که در اقلیم جغرافیایی قزوین وجود دارد و مسائل این چنینی را باید پیگیری کنیم و کمبودهایی که در استان وجود دارد را برطرف سازیم به طور مثال استان قزوین از نظر زیرساخت‌های فرهنگی می‌توان گفت یکی از محروم ترین استان های کشور است.

این مقام مسئول گفت: ما باید در حوزه فرهنگ نگاه هایمان را عمق بخشیده و یک چشم‌انداز فرهنگی برای استان قزوین ترسیم نماییم.

اسماعیلی یادآور شد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین سعی کرده ایم در این زمینه‌ گام‌هایی را برداریم و علاوه بر برنامه هایی که جزو وظایف ذاتی ما است، سعی در برنامه ریزی های بلند مدت در این حوزه داشته ایم.

وی با اشاره به اهمیت مطالبه گری و پیگیری در امور فرهنگی عنوان داشت: ما طی سال گذشته در حال پیگیری راه اندازی تالار شهر هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات فرهنگی شهر را حل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: ما در حوزه فرهنگی نیز سعی کرده ایم در زمینه تنظیم سند توسعه فرهنگی استان گام برداریم.

اسماعیلی اظهار داشت: ما اعتقادمان این است که کارها باید از کانال انجمن های فرهنگی و هنری انجام شود لذا پیگیری های لازم را انجام داده و انجمن هنرهای تجسمی را به ثبت رساندیم و درحال ثبت خانه هنرمندان، انجمن شعر و ادب، خانه عکس، خانه مستند و انجمن ناشران هستیم.

وی یادآور شد: ما در جهت معرفی استان قزوین نیز برنامه هایی همچون همایش نسیم شمال را به عنوان یک شخصیت قزوینی برگزار کردیم و در حال انجام برنامه ریزی برای نشان دبیرسیاقی و جایزه ملی عارف نیز هستیم.

وی افزود : تمام این برنامه ها در جهت معرفی استان قزوین و شخصیت های فرهنگی این استان است.

اسماعیلی اظهار داشت: هم اکنون اجماع خوبی در حوزه فرهنگی در استان قزوین به وجود آمده است و استانداری، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت ارشاد نگاهش نسبت به حوزه فرهنگ در این استان تغییر کرده است لذا از همه اصحاب فرهنگ و هنر می خواهیم که نگاه های حاشیه ای و سطحی را کنار گذاشته و با داشتن برنامه های بلندمدت، از فرصت به وجود آمده نهایت بهره و استفاده را ببریم و با نگاهی همه جانبه برای رشد و توسعه و تقویت فرهنگ این شهر، همه در کنار یکدیگر گام برداریم.