۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » فرهنگ و هنر » فعالیتهای دینی » قرآن » قزوین
  • شناسه : 7230
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۸:۳۲
  • ارسال توسط :
قرآن کریم سرچشمه زندگی  است
قرآن کریم سرچشمه زندگی  است

قرآن کریم سرچشمه زندگی است

بازگشت به قرآن و عمل به دستورات آن تنها راه نجات بشریت است

وقایع خبری : چهارشنبه شب ودر مراسمی و با حضور عبدالهادی فقهی زاده ،معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه، جمالی پور استاندار، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار، اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیاوش طاهرخانی شهردار، درافشانی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام تاکندی استاد حوزه، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سبحانی نیا مدیر حوزه‌های علمیه استان، حجت الاسلام قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز مجموعه فرهنگی آموزشی امام حسن عسگری (ع) درشهرک کوثر قزوین برگزار شد.

عبدالهادی فقهی زاده در مراسم افتتاحیه گفت : قرآن کریم سرچشمه زندگی است و در قرآن هیچ خطابی به مرده‌ای ندارد زیرا کتاب زندگی و سرچشمه معنای زندگی است.

وی بیان کرد: می‌توان با قرآن زیست و به دور دست‌های معنویت پرکشید و این نعمت آسمانی تنها کتاب اندیشه و اعتقاد نیست بلکه کتاب اخلاق انسانی و کتاب ناب انسانی است.فقهی زاده یادآور شد: در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال جربان سازی فکری و هنری برای انس بیشتر با قرآن هستیم و باور داریم هنر و فرهنگ مانند مرکبی است که ما را در این راه چابک می‌کند.

وی گفت: نمایشگاه قرآن در واقع یک جشنواره با مراحل متعدد است که پایان درخشانی دارد و چون انرژی زیادی به خود جذب کرده، دلباختگان قرآن همه تلاش خود را به کار بسته اند تا ارادت خود را به این کتاب آسمانی ثابت کنند.

آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این گفت : باید تمسک به قرآن را از حضرت زینب (س) بیاموزیم و الگو بگیریم که در سخنرانی‌های خود با اتکا به قرآن ضعف و شکست بدخواهان را موجب شدند.
وی بیان کرد: رسول گرامی اسلام فرمودند با قرآن زندگی کنید و آن را رهبر خود بشناسید و هنگامی که فتنه‌ها به شما هجوم آورد و روزگارتان تیره و تار شد به قرآن پناه ببرید و بدانید هرکس قرآن را پشت سر بیندازد به سوی جهنم رانده می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید خودمان با قرآن هماهنگ کنیم اما یک اندیشه هم هست که می‌خواهند قرآن را با خود هماهنگ کنند که شکست خواهند خورد زیرا نور عالم فقط خداست و نور و روشنایی هستی از پروردگار است.

وی افزود: تنها با تمسک با ائمه و قرآن می‌توان راه درست را پیدا کرد و به سعادت رسید و این نور با ولایت، هدایت، امامت محقق می‌شود.امام جمعه قزوین یادآور شد: قرآن یک فرقان است که انسان را به بلوغ می‌رساند که درست تشخیص دهید و امروز فرق بین حق و باطل، زشت و زیبا، ایمان و کفر، عدالت و ظلم، در هیاهوی دنیا گم شده که فقط قرآن این تشخیص را در انسان ایجاد می‌کند.

‌وی اظهار داشت: قرآن مردم را به دو دسته تقسیم می‌کند آنها که به بلوغ فکری و معنوی رسیدند و کسانی که در تاریکی و طاغوت هستند و در این میان در دنیا دو اراده همیشه با هم در جنگند یکی اراده خدا و شیطان و استکبار و کفر و الحاد که قرآن این تشخیص را ایجاد می‌کند تا حق و باطل را تشخیص دهید.

‌نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: قرآن سلطه کفار را بر ما نمی‌پسندد و هر اقدامی که سلطه کفار را هموار کرده ذلت آن را کشیده ایم و قرآن به ما امید به پیروزی و آینده روشن و اهتزاز پرچم حق و برچیده شدن ظلم را نوید می‌دهد.

محمد حسین اسماعیلی هم افزود : انسان در هیچ عصری مانند این دوره به قرآن نیازمند نبوده است و در شرایطی که جهل و ناآگاهی جهان را احاطه کرده تنها راه سعادت بشر توسل به قرآن است.وی افزود: تنها چیزی که ما را از ظلمت و تاریکی نجات می‌دهد ریسمان الهی و قرآن است و این کتاب الهی پایدارترین راه هدایت بشریت است.درک درست از قرآن بسیار مهم است زیرا کج فهمی می‌تواند به خلق تفکراتی چون داعش شود که جانی را به آشوب می‌کشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: قرآن کتاب نجات و برکت دائمی است و اهل خرد و اندیشه با قرآن به سعادت می رسند و انس با قرآن و تلاوت آن آمیخته با فهم مفاهیم انسان را تعالی می‌رساند.

اسماعیلی اظهار داشت: بازگشت به قرآن و عمل به دستورات آن تنها راه نجات بشریت است و امروز باید قرآن را از طاقچه‌های خانه‌ها به بطن جامعه آورد و از مهجور بودن خارج کرد.