۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 5475
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
  • ارسال توسط :
قرآن کریم راه نجات انسان ها در دنیا و آخرت است
قرآن کریم راه نجات انسان ها در دنیا و آخرت است

قرآن کریم راه نجات انسان ها در دنیا و آخرت است

همه باید برای ترویج فرهنگ مهدویت دغدغه داشته باشیم

وقف مبارزه با حرص و مصداق بارز باقیات صالحات است که می توان با آن در اعمال خیر دیگران شریک شد

حجت الاسلام محسن قرائتی در مراسم سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص)  در امامزاده حسین(ع) قزوین گفت : قرآن کریم راه نجات انسانها در دنیا و آخرت است و اگر مظلوم بماند در روز قیامت به واسطه این مظلومیت از ما شکایت خواهد کرد و جوابگو نخواهیم بود.

وی افزود: اعتقاد به ظهور حضرت ولیعصر(عج)  شاید در گذشته فقط عقیده شیعیان بود اما در عصر کنونی موضوع مدیریت جهانی و حاکم شدن حکومت حق در همه دنیا مطرح شده و شبهاتی نیز توسط رسانه های غربی مطرح شده که باید به آن پاسخ دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قزوین از شهرهای دینی و مذهبی است و انتظار می رود انس با قرآن در این استان جدی گرفته شود و جلسات تفسیر و ترجمه قرآن برای گروههای مختلف سنی برگزار شود و هر مجلس عزاداری و دینی که دارید در انتها به خواندن چند آیه از قرآن و یا ترجمه و تفسیر کوتاهی از آن ختم شود.

قرائتی تصریح کرد: امروز نباید نسبت به پاسخگویی شبهات جوانان و جذب آن‌ها بی ‌تفاوت باشیم بلکه همان گونه که برای تحصیل و سایر نیازهای فرزندانمان هزینه می‌کنیم برای اسلام شناسی و رفع شبهات آن‌ها هم باید دغدغه داشتخه باشیم و هزینه کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که حدود ۲ هزار مسجد در جاده‌های کشور داریم، تصریح کرد: باید در مسائلی که نیاز جامعه است وقف صورت گیرد که ماندگار باشد و در این مسیر تبلیغات و کار فرهنگی برای رواج فرهنگ وقف ضروری است.

قرائتی تصریح کرد: تولید محتوا در حوزه مهدویت بسیار مهم است و در این راستا از سوی بنیاد مهدویت مجلات و کتبی برای گروههای سنی مختلف تالیف شده و با راه اندازی دفاتر این بنیاد در اکثر استان‌ها اقدامات موثری برای ترویج فرهنگ مهدویت صورت گرفته و در بخش فرهنگی هم با احداث زائرسرا در محدوده مسجد جمکران زمینه اسکان بیش از هزاران نفر در سال در این مجموعه مهیا شده است.

حجت الاسلام قرائتی گفت: تاکید کرد: همه باید برای ترویج فرهنگ مهدویت دغدغه داشته باشیم و از دانشجویان، مداحان، فرهنگیان، طلاب و مسئولان هیئت برای فعال شدن بنیاد مهدویت در استان ها بویژه استان قزوین بهره بگیریم.

حجت الاسلام قرائتی افزود: وقف مبارزه با حرص و مصداق بارز باقیات صالحات است که می توان با آن در اعمال خیر دیگران شریک شد البته در بحث وقف نباید شروط سختی گذاشته شود بلکه باید با انتخاب حوزه مورد نظر نیز آزادی عمل را برای کسانی که می‌خواهند از وقف بهره‌مند شوند، مهیا کنیم.