۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 33372
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
  • ارسال توسط :
قرآن کریم  تحقق بخش آرمان های متعالی انسان هاست
قرآن کریم  تحقق بخش آرمان های متعالی انسان هاست

قرآن کریم تحقق بخش آرمان های متعالی انسان هاست

قرآن کریم اهتمام به کرامت انسانی دارد و بر اساس آیات قرآن آنچه کرامت را در انسان شکوفا می کند قرآن کریم است .

آیت الله عبدالکریم عابدینی در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمه های دینی که امروز (شنبه ۱۹ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: قرآن کریم تنها منشور جهانی است که پاسخگوی همه سوالات بشریت به حساب می آید، قرآن کریم تحقق بخش آرمان های متعالی انسان هاست و تنها کتابی است که شکوفاکننده استعدادهای فطری همه آدمیان  بوده و جهانیان تشنه و نیازمند این پدیده یگانه آسمانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: نگاه قران کریم و نگاه رسول اکرم (ص) به همه جهانیان است و خداوند به پیامبر گرامی اسلام فرمود تو برای یک قوم و قبیله نیامده ای، برای همه جهانیان هستی و به رسول خدا فرمود، بگو همه اهل عالم بدانند من برای شما فرستاده شده ام در هر زمانی و یا در هر مکانی که اقامت دارید، همه شما مخاطب من هستید و هم رسول خدا و هم قرآن رحمت للعالمین معرفی شده اند و این رحمت برای همه آحاد ملت ها و در همیشه تاریخ هستند.

وی عنوان کرد: واژه هایی مانند یا ایهاالناس و یا بنی آدم شاهد این حقیقت است که همه مخاطب پیامبر هستند زیرا فطرت انسان، مخاطب قرآن و رسول خداست و خدا انسان را با این فطرت آفریده که وجه مشترک همه انسانهاست.

آیت الله عابدینی اعلام کرد: قرآن کریم اهتمام به کرامت انسانی دارد و بر اساس آیات قرآن آنچه کرامت را در انسان شکوفا می کند قرآن کریم است و در آموزه های قران کریم آمده اگر بخواهید به کرامت برسید در سایه قرآن این امر مسیر می شود.

وی تأکید کرد: امنیت برای جهانیان رهاورد قرآن کریم است و حیات انسانی در سایه مواهب قرآنی میسر است اگر انسان بخواهد از زندگی حیوانی هجرت کرده و به زندگی انسانی برسد این امر با قرآن میسر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: در قرآن کریم آمده است هر کس کار شایسته می کند چه مرد و چه زن باشد اگر ایمان داشته باشد ما او را به حیات طیبه زنده می کنیم و ولادت دوباره روزی او می شود.

وی یادآور شد: قرآن کریم منادی قسط و عدل برای جهانیان است همه انسان ها در همه عالم، قرآن آمده حمایت شان کند تا برای قسط و عدل خودشان اقدام کنند و به پا خیزند و آرامش روحی و روانی در پرتو قرآن کریم است.

این مسابقات به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شده است.