۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » فعالیتهای دینی » قرآن » قزوین
  • شناسه : 1499
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۷
  • ارسال توسط :
قرآن معیار حرکت است
قرآن معیار حرکت است

قرآن معیار حرکت است

هر کسی که می خواهد قرآنی زندگی کند باید حداقل روزی یک صفحه قرآن بخواند.

وجود صرف کتاب الهی در خانه، زندگی را قرآنی نمی کند

امام جمعه موقت قزوین گفت: وجود کتاب قرآن در خانه، شرط کافی برای قرآنی شدن زندگی نیست، بلکه برای تحقق این مهم ، باید با این کتاب الهی انس گرفت و به دستورات آن عمل کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ حجت الاسلام علی قابل  در مراسم جشن میلاد امام هشتم شیعیان (ع) که با حضور خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز همزمان با میلاد مسعود امام هشتم (ع) شاهد برگزاری این جشن و تقدیر از برگزیدگان قرآنی هستیم.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) نیز همچون سایر ائمه اطهار (ع) بر انس و نزدیکی با قرآن بسیار تأکید و سفارش داشتند و البته باید بدانیم که قرآن ملاک و محور در حرکت به سمت قرب الهی است.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: تلاش کنید تا زندگیتان قرآنی باشد چراکه به هر میزان که به قرآن نزدیک شوید به همان اندازه نیز بهره خواهید گرفت.

وی افزود: روایاتی داریم که بر اهمیت تلاوت قرآن به خصوص در خانه تأکید دارد از این رو باید موضوع تلات قرآن مجید جدی گرفته شود چراکه ملائک به منازلی وارد می شوند که تلاوت قرآن در آنجا برقرار است.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: اگر در خانه ای ندای قرآن وارد شود، آن خانه و اهل و عیال آن از برکت این ارتباط بهره مند خواهند شد.

وی توضیح داد: قرآن معیار حرکت است و این معیار توسط ائمه اطهار (ع) برای ما تبیین و تشریح شده است بنابراین اگر زندگی سعادتمند دنیا و آخرت را دنبال می کنیم باید خود را بیش از پیش به قرآن و معارف قرآن نزدیک کنیم.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: وجود کتاب قرآن در خانه ، شرط کافی برای قرآنی شدن زندگی نیست، بلکه برای تحقق این مهم ، باید با این کتاب الهی انس گرفت و به دستورات آن عمل کرد.

وی گفت: وجود فیزیکی قرآن خوب است ولی کفایت کننده برای سعادت انسان نیست بلکه باید عمل به قرآن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ما نمود داشته باشد تا بتوانیم ادعا کنیم که زندگی ما رنگ و بوی قرآنی دارد.

حجت الاسلام قابل یادآورشد: هر کسی که می خواهد قرآنی زندگی کند باید حداقل روزی یک صفحه قرآن بخواند و توجه به معانی و تفاسیر بزرگان را مورد توجه قرار دهد تا زندگی خود رابه سمت سعادت حرکت دهد.

شایسته ذکر است که در پیان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی مددجویان و خانواده های کارکنان، با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.