۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار استانی
  • شناسه : 4396
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
  • ارسال توسط :
قرآن به دین و دانش اهمیت فراوانی داده است
قرآن به دین و دانش اهمیت فراوانی داده است

قرآن به دین و دانش اهمیت فراوانی داده است

همه انبیا معلم بودند و کتاب درس آنها کتب الهی بود

 آیین بازگشایی مدارس صبح دوشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه،  هدایت الله جمالی پور استاندار،  داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداز،  شفیعی فرماندار و خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دبیرستان نمونه دولتی علامه جعفری قزوین برگزار شد،  

ایت الله عابدینی در این مراسم گفت: همه انبیا معلم بودند و کتاب درس آنها کتب الهی بود و بهترین مشق زندگی را به انسانها آموختند . وی بیان کرد: قرآن کریم که به کتب دینی و الهی اشراف کامل دارد و حقایق وحی در آن نهفته است سعادت بشر را تضمین کرده است و با تمسک به آن می توان به کرامت و سعادت رسید.

امام جمعه قزوین افزود: قرآن به دین و دانش اهمیت فراوانی داده و اگر به آن توسل جوییم به سعادت دنیا و آخرت خواهیم رسید . وی اظهارداشت: خداوند برای کرامت انسانها اهمیت زیادی می دهد  و عزت و احترام و کرامت را منزلت خاصی قایل شده و اصولا انسان را با کرامت متولد کرده است.
عابدینی گفت: خداوند قرآن را برای تکریم و هدایت انسانها نازل کرد و معلم این کتاب مقدس را پیامبر قرار داده و محصلان آن نیز انسانها هستند.  

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند جهان را برای انسان خلق کرد و انسان را برای عبادت آفرید تا با بندگی به تولد دوباره برسد و تقوا نیز برای رسیدن به کرامت است.وی تصریح کرد: باید از انبیا و همه کسانی که جهل را نابود کردند،  عزت آفریدند و بساط عدالت را گستردند و در مسیر کرامت انسانی گام برداشتند تجلیل کرده و قدردان آن باشیم.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: رسیدن به لذت در زندگی به ۵ عامل بستگی دارد که هر کسی به آن برسد از نشاط لازم برخوردار خواهد شد . وی گفت: عقل، دین، ادب، حیا و خوش رویی مهمترین عوامل رسیدن به نشاط و لذت معنوی در زندگی است و شما دانش آموزان می توانید این رفتارها را در خود پیاده کنید.

به به صدا درآمدن زنگ مهر، در سال تحصیلی ۲۵۱ هزار دانش آموز با حضور در ۲۴۰۰ واحد آموزشی تحصیل خود را زیر نظر ۱۶ هزار معلم آغاز کردند.