۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » حوادث » قزوین
  • شناسه : 6596
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۲۹
  • ارسال توسط :
قاتل خاموش در کمین نشسته است
قاتل خاموش در کمین نشسته است

قاتل خاموش در کمین نشسته است

جوانی ۳۵ ساله دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داد

وقایع خبری : بر اثر نشت گاز از بخاری بدون دودکش در یک واحد مسکونی در شهرک مینودر قزوین یکی از ساکنان آن که جوانی ۳۵ ساله بود ، دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داد .

متاسفانه از ابتدای پاییز سال جاری و باتوجه به سرمای زودهنگام در تمامی نقاط استان قزوین ، تعداد این مرگ های ناخواسته به عدد تعداد انگشتان دستان یک انسان نزدیک شده و بیم آن می رود با توجه به مدت باقی مانده تا پایان فصل زمستان این عدد رشد قابل توجهی داشته باشد .

بررسی ها نشان داده است که بیش تر این مرگ ها بر اثر عدم آگاهی مردم در استفاده درست از وسایل گرمایشی گاز سوز است .

هم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سطح استان و مهم تر از آن سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین هیچ گونه آموزش مفید ی را به شهروندان نداشته است .

این درحالی است که سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین می تواند با بهره گیری از ظرفیت های گسترده فضاهای تبلیغاتی سطح شهر اعم از تیربردها ، بیلبردها ،فیکچرها از یک سو و دعوت از رسانه های مکتوب و مجازی امر مهم آموزش مردم را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد .

فراموش نکنیم که کل هزینه های برگزاری دوره ها و یا حتی تهیه و تولید بسته های آموزشی در طول یکسال که به مناسبت های مختلف اعم از گاز گرفتگی ، آتش سوزی باغات و مزارع ، غرق شدگی ها در کانال ها و انهار انجام شود ، به اندازه قدر و قیمت جان فقط یک شهروند نیست .

جا دارد اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به عنوان نمایندگان شهروندان ضمن توجه ویژه به این مهم ، این مطالبه مردمی را از سازمان آتش نشانی طلب نموده و نقش مهم آموزش را درپیشگیری از حوادث تبیین شود .