۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » ورزش ایران
  • شناسه : 4050
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
  • ارسال توسط :
فیفا امیدوار است زنان بتوانند از حق حضور در ورزشگاه‌ها برخوردار شوند
فیفا امیدوار است زنان بتوانند از حق حضور در ورزشگاه‌ها برخوردار شوند

فیفا امیدوار است زنان بتوانند از حق حضور در ورزشگاه‌ها برخوردار شوند

یش از این فیفا تا تاریخ 31 آگوست (9 شهریور) به ایران مهلت داده بود تا زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند.

توانایی تامین امنیت حضور تماشاگران زن در استادیوم ها را داریم.

آریا: کنفدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» روز چهارشنبه اعلام کرد که مقاماتی را برای فراهم کردن مقدمات حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها به ایران اعزام خواهد کرد.

به نقل از AFP، یکی از مسئولان فیفا در همین رابطه گفت:به زودی هیاتی از نمایندگان فیفا راهی آنجا می‌شوند تا مقدمات اجازه دادن به زنان جهت ورود به ورزشگاه در بازی پیش رو از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی در ماه اکتبر را ارزیابی کنند.
فیفا توضیحاتی تکمیلی در مورد زمان این ملاقات ارائه نکرد ولی ایران در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) با کامبوج رو به رو خواهد شد. منابع AFP می‌گویند این هیأت سه نفره شامل مقاماتی از دپارتمان مسابقات و همچنین دپارتمان امنیت فیفا خواهد بود. منابع یاد شده همچنین دیدار این هیأت با سران فدراسیون فوتبال ایران را تایید کردند ولی از تایید یا رد مذاکره آن‌ها با دولتمردان ایرانی خودداری کردند.
گفتنی است که پیش از این فیفا تا تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور) به ایران مهلت داده بود تا زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند. در حالی که نهادهای بین المللی عدم اجازه به حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مخالف قوانین فیفا می‌دانند، مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش ایران) به تازگی قول داده بود تا زنان این کشور بتوانند در بازی خانگی بعدی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی به ورزشگاه بروند.
سفر طولانی کاروان تیم ملی از هنگ کنگ به تهران تا دقایقی دیگر به پایان می رسد تا ملی پوشان برای حضور در تمرینات باشگاهی اردو را ترک کنند. انتظار می رفت بعد از برد ۲-۰ برابر هنگ کنگ در اولین گام از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ کاروان تیم ملی تا عصر دیروز به تهران بازگردد تا بازیکنان برای حضور در تمرینات باشگاهی در اختیار مربیان خود قرار بگیرند اما این بار هم این سفر طولانی شد تا دوری بازیکنان از باشگاه ها طولانی تر شود. بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال کاروان تیم ملی بعد از سفر طولانی مدت به هنگ کنگ تا دقایقی دیگر وارد تهران می شود تا اولین اردوی ایران در راه صعود به جام جهانی بعد از بازی با هنگ کنگ به پایان رسیده و ملی پوشان بعد از استراحتی ۲۴ ساعته از فردا در اختیار باشگاه های خود باشند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه موافق حضور بانوان در ورزشگاه ها است گفت: توانایی تامین امنیت حضور تماشاگران زن در استادیوم ها را داریم. مسعود سلطانی فر در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت : زیر ساخت های لازم برای حضور بانوان شامل ورودی، معبر، مکان و خدمات ویژه رفاهی بصورت جداگانه ر تمام استادیوم های ملی و بزرگ فراهم و آماده شده است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور تماشاگران زن در سالن مسابقات رشته های والیبال، بسکتبال و هندبال گفت : با رعایت تمام ملاحظات شرعی و فرهنگی تماشاگران بیننده مسابقات در رشته های دیگر هستند و با هماهنگی، برنامه ریزی و پیش بینی های لازم صورت گرفته با عوامل انتظامی، امنیتی و وزارت کشور، تماشاگران زن در بازیهای ملی با استفاده از امکاناتی که برای آنها فراهم شده است حضور پیدا خواهند کرد.
مسعود سلطانی فر درباره امکان حضور تماشاگران زن در بازیهای لیگ برتر فوتبال گفت : امیدواریم با مناسب شدن فضای استادیوم های ورزشی و رعایت کامل موازین شرعی و فرهنگی توسط هواداران تیم ها در آینده نیز بتوانیم شرایط حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر فراهم کنیم و  این موضوع نیازمند بررسی  جامع تر و کامل تر در آینده می باشد.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با حضور بانوان در استادیوم های ورزشی موافق است گفت: وزارتخانه و فدراسیون فوتبال با کمک نیروهای انتظامی و نهاد های مسئول، توانایی تامین شرایط کامل، رفاهی و امنیتی با رعایت ملاحظات شرعی را دارد.
وی با اشاره به انعکاس برخی اخبار درباره مغایرت دیدگاه ها در دولت در این خصوص گفت: در این مورد همراه و هماهنگ هستیم و با رعایت تمامی موازین شرعی و مواردی که حریم و حرمت بانوان تماشاگر را حفظ می کند، انشاالله اقدامات مقتضی بعمل خواهد آمد.
مسعود سلطانی فر در پایان ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت غم انگیز سحر خدایاری هوادار باشگاه استقلال و ضمن عرض تسلیت و هم دردی با خانواده گرامی اش گفت :امیدوارم هیچگاه شاهد تکرار چنین اتفاقات تلخ و ناگواری نباشیم.