۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » استان ها » بهداشت » جامعه » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 16862
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
  • ارسال توسط :
فوت ۴۶۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور
فوت ۴۶۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور

فوت ۴۶۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور

۵۶۳۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر سیما سادات لاری امروز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۹۶۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر رسید.

فوت ۴۶۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۴۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۳۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

فوت ۴۶۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور

 نیرو‌های درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کارکنان آزمایشگاه ها، پرستاران و کارکنان مراکز درمانی همه در خط مقدم جدال نابرابر با بیماری کرونا بوده و هستند و تعداد زیادی شهید خدمت نیز تقدیم کرده اند که قطعا جایگزین ندارند.
دکتر سیما سادات لاری افزود: تعداد زیادی از نیرو‌های بهداشتی و درمانی در ماه‌های اخیر در تلاش شبانه روزی برای شناسایی بیماران و پیشگیری از بروز بیماری از جمله نیرو‌های بهداشت محیط و نیرو‌های درمانگر بیماران در بیمارستان و اورژانس‌ها فعالیت کرده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: وظیفه همه ما مردم و مسئولان این است که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی و تصمیم گیری به موقع برای اجرای محدودیت‌ها از آسیب‌های جسم و روان نیرو‌های بهداشتی و عموم مردم پیشگیری کنیم.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز همه گیری جهانی این بیماری را تایید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشور‌ها تاکنون بیش از ۵۳ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.