۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » حوادث » نیروی انتظامی
  • شناسه : 29504
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
  • ارسال توسط :
فوت ۳۲۲ هموطن در تصادف های جاده ای نوروز
فوت ۳۲۲ هموطن در تصادف های جاده ای نوروز

فوت ۳۲۲ هموطن در تصادف های جاده ای نوروز

کم کم پلیس برای موج اول بازگشت و موج دوم سفر‌های نوروزی آماده خواهد شد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: متاسفانه از ۲۶ اسفند تاکنون ۳۲۲ تن در صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند که شامل موارد فوتی در جاده و هم تصادف رانندگی منجر به فوتی در شهر‌ها می‌شود.

به گزارش”وقایع خبری ” ، سردار سید تیمور در تحلیل وضع تصادفات و ترافیک از زمان شروع اجرای طرح نوروزی از ۲۶ اسفند تاکنون گفت: این حوادث بیشتر ناشی از رعایت نشدن قوانین و مقررات رانندگی بود.
وی درباره بیشترین علت تصادف رانندگی نیز گفت: بی توجهی به جلو، تخطی از سرعت مجاز و ناتوانی در کنترل وسایل نقلیه بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی است و حدود نیمی از تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است.
سردار حسینی از افزایش ۴۱ درصدی تردد در جاده‌های کشور نیز خبر داد و گفت: کم کم پلیس برای موج اول بازگشت و موج دوم سفر‌های نوروزی آماده خواهد شد.
وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بارش برف در جاده‌های استان‌های شمال غربی و شمالی کشور گفت: هموطنان برای سفر به این استان‌ها و جاده‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی خودرو
داشته باشند. همچنین وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان در استان‌های جنوبی و مرکزی کشور پیش بینی شده است.
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: به هموطنان عزیزی که به سفر رفته اند توصیه می‌کنم که حتما زمان برگشت از سفر را مدیریت کنند چرا که همزمانی سفر‌های برگشت نوروز در پایان نیمه اول نوروز در کنار ظرفیت محدود جاده‌ها باعث اشباع شدن ظرفیت جاده و بروز ترافیک‌های سنگین و نیمه سنگین می‌شود.