۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » اخبار ملی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 15154
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
  • ارسال توسط :
فقه پاسخگوی همه نیاز‌های بشری است
فقه پاسخگوی همه نیاز‌های بشری است

فقه پاسخگوی همه نیاز‌های بشری است

جمومه فقه شامل همه زوایای زندگی بشری است و به همه نیاز‌ها پاسخ می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه تهران گفت: فقها در جایگاه وارثان انبیا و اوصیا قرار دارند و باید کاملا بروز و بهنگام پاسخگوی نیاز‌های روز باشند.

به گزارش ” وقایع خبری” ؛ رئیس قوه قضاییه گفت: امروز بر این باور هستیم که همه زوایای انسان معاصر می‌تواند از فقه و دین بهره‌مند باشد.

فقه پاسخگوی همه نیاز‌های بشری است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه تهران افزود: پرچمی که حضرت امام راحل برافراشتند و امروز هم جانشین برحقش مقام معظم رهبری است و ما مدعی هستیم که دراین عالم مدنیتی به نام دین می‌خواهد شکل بگیرد و این تمدن می‌تواند همه آن چه که از نیاز‌های بشر شکل بگیرد پاسخگو باشد.
وی گفت: در این جا نقش فقها، علما و اساتید در پاسخگویی به نوعی از سوالات و شبهات و ارائه پژوهش‌ها و تحقیقاتی که کاملا کاربردی باشد برای حوزه‌های مختلف ضرورتش کاملا احساس می‌شود.
رئیس قوه قضاییه افزود: کار بسیاری در این حوزه‌ها شده است، اما کار بسیاری نیز باید انجام شود. الحمدالله در این حوزه موضوع شناسی که هم در حوزه افتاء ضرورت دارد در مقام فتوا و هم در حوزه قضا ضرورت دارد و بازی ما باید موضوع برایش تبیین شود تا بتواند بر آن حکم صادر کند و هم برای مفتی در حوزه افتاء باید موضوع کاملا تبیین شود تا بتواند فتوا دهد.
وی ادامه داد: حوزه موضوع شناسی امروز در حوزه‌های علمیه جزء محور‌ها قرار گرفته است و موضوع بسیار مهم و ضروری است و حتما باید فق‌های بزرگوار در حوزه موضوع شناسی که از ضرورت‌های مقام افتاء و قضاست در این حوزه باید کار شود.
آقای رئیسی گفت: این کاری است که با ابتکار مقام معظم رهبری در قم (حوزه‌های علیمه قم) آغاز شده است و در استان تهران نیز دنبال می‌شود.