۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » قزوین
  • شناسه : 23426
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
  • ارسال توسط :
فضای مجازی قدرت بی بدیلی را در اختیار رسانه ها قرار داده است
فضای مجازی قدرت بی بدیلی را در اختیار رسانه ها قرار داده است

فضای مجازی قدرت بی بدیلی را در اختیار رسانه ها قرار داده است

جشنواره رسانه های استان قزوین با هدف ایجاد هم افزایی ظرفیت های رسانه استان طرح ریزی شد .

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه های استان قزوین گفت: فضای مجازی ظرفیت بی بدیلی را در اختیار رسانه ها قرار داده است و باید رسانه ها از این ظرفیت بزرگ به نحو احسن استفاده کنند.

محمد خدادادی که به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم اختتامیه سخن می گفت ، افزود: جشنواره رسانه ای فرصت خوبی برای واکاری کارکرد رسانه ها در محیط و بستری که برای فعالیت رسانه فراهم شده می باشد و انتظار از جشنواره افزایش مهارت در رسانه و شناخت دنیای جدید رسانه است.
وی افزود: فضای مجازی امروز رقیب رسانه ها نیست بلکه شریک رسانه است و فضای مجازی قدرت بی بدیلی را در اختیار رسانه ها قرار داده است. 

خدادادی افزود: باید با هم افزایی و ایجاد تولیدات مورد نیاز مخاطبان و تولید فرآورده، رسانه را به جایگاه اصلی خود رسانده تا بدین وسیله بتوان در دنیای جدید نقش و سهم خود را به نحو احسن انجام بدهیم.
خدادی با اشاره به اینکه انصاف و صحت در اطلاعات بسیار اهمیت دارد و باید کار پوششی در رسانه کنار گذاشته و کار سوژه ای جایگزین شود، اظهار داشت: وظیفه رسانه واکاوی، آسیب شناسی و حرکت به سمت اولویت های جامعه است و باید به گونه ای نقد کنیم که خروجی آن انتقام نباشد و با راهکار همراه باشد.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه بیش از هر زمان دیگری به رسانه نیاز دارد که باید در بستر همدلی، هم افزایی و اخلاق در این مسیر برداشته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: بار اصلی انتخابات در شرایط کرونایی بر دوش اصحاب رسانه است و در روزهای آینده اصحاب رسانه باید رسالت خود را به نحو احسن به اجرا در بیاورند.

این مسوول گفت: آنچه که رسانه ها در این مدت انجام دادند بسیار ارزشمند بوده و اصحاب رسانه ستاد های تبلیغاتی را به تک تک منازل برده و این اقدام به بهترین شکل ممکن انجام شده است.
حبیبی اضافه کرد:  فضایی را که رسانه های بیگانه به دنبال آن هستند که شور و شوق انتخاباتی در کشور وجود نداشته باشد، فعالیت اصحاب رسانه آن را خنثی کرده است.
وی افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در انتخابات بسیار حایز اهمیت است که وظیفه اصحاب رسانه است و امیدواریم این قشر رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.

معاون استاندار قزوین گفت: رسانه در مبارزه با کرونا و شور آفرینی انتخابات هیچ گونه حاشیه ای را در استان قزوین برای دست اندرکاران امر ایجاد نکرده و همواره همراه مسوولان بوده است.
معاون سیاسی و امتیتی استاندار قزوین اضافه کرد: معدل رسانه های استان قزوین انصاف و نقد سازنده بوده است و به موقع، با سرعت و دقت عمل کرده و همواره در خدمت توسعه این استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه های استان قزوین گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در این استان، بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به اصحاب رسانه پرداخت شده است.

محمدحسین اسماعیلی  افزود: اصحاب رسانه در دوران کرونا همراه و هم دوش مردم و مسوولان بودند و باعث شدند با همت و وحدت بیشتری در مقابل این ویروس منحوس مقابله کنیم.

وی با اشاره به وقفه سه ساله ایجاد شده در برگزاری جشنواره برسانه های استان قزوین گفت : در یک جمع بندی تصمیم گرفته شد که این جشنواره احیا شود که همزمانی آن با ایام انتخابات را هم به فال نیک می گیریم و امیدواریم مورد رضایت اصحاب رسانه قرار گیرد.
این مسوول گفت: این جشنواره با هدف ایجاد هم افزایی ظرفیت های رسانه استان طرح ریزی شد و برای محک اهالی رسانه برگزار شد و خبرنگاران می توانستند در زمینه های مختلف در این جشنواره شرکت کنند.
اسماعیلی اضافه کرد: ۵۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۳۱۷ اثر بر اساس فراخوان و شرایط جشنواره به مرحله داوری راه پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت کننده در بخش گزارش و تحلیل بود، اظهار داشت: داوری این جشنواره به صورت کامل در دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و آثار به صورت کدبندی شده و بدون نام به داوران ارسال شد.
این مسوول افزود: حدود ۱۰۰ رسانه دارای مجوز در استان قزوین فعالیت می کنند که از این تعداد ۶۶ رسانه مکتوب و ۳۴ پایگاه خبری فعالیت می کنند و بیش از ۸۰ نمایندگی خبرگزاری و روزنامه هم وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت بالای رسانه ای در استان قزوین است.