۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 37245
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
  • ارسال توسط :
فضای سیاسی فعلی حاکم بر استان، یک فضای رقابتی است
فضای سیاسی فعلی حاکم بر استان، یک فضای رقابتی است

فضای سیاسی فعلی حاکم بر استان، یک فضای رقابتی است

در هفته دولت در بخش اقتصادی 46 طرح با اشتغالزایی یک هزار و 773 نفر، به بهره‌برداری می‌رسد.

رویکرد ما حمایت از فرهنگ و هنر است و تلاش می‌کنیم مدیریت جدید اداره ارشاد در مسیر توسعه رسانه، هنر، فرهنگ ، حمایت از فعالیت‌های قرآنی، دینی و نهج البلاغه حرکت کند.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست هم‌اندیشی خود با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن باغستان برگزار شد، با تبریک هفته دولت گفت: یاد شهدایی که موجب آرامش و آسایش و رفاه و تداوم زیست توام با عزت شدند  بویژه شهدای دولت رجایی و باهنر ادای احترام می کنیم و یادشان را گرامی می داریم.

استاندار قزوین تاکید کرد : قطعا همه ما دنبال این هستیم که استان در مسیر توسعه پیش برود و روزهای بهتر را داشته باشد و در این نشست از تلاش همه اصحاب رسانه و حتی کسانی که انتقاد می کنند یا ما را دلگرم کرده اند تشکر می کنیم .

وی در رابطه با پایان ماموریت مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: اتفاقاتی که در هفته گذشته در خصوص تغییر مدیریت ارشاد رخ داد و نوع مواجهه با آن خوشایند نبود ولی این جابجایی به هیچ وجه برکناری و سیاسی نبود و مدیرکل وقت ارشاد با درخواست خودش به جهاد دانشگاهی و محل اصلی ماموریت بازگشت. برخی مطالب منتشر شده در خصوص این تغییر حاشیه‌سازی بود و واقعیت نداشت و منطقی هم نبود هرچند برخی افراد موافق و مخالف با جریان‌سازی اشتباه به حواشی دامن زدند اما باید اذعان کرد این تغییر با فشار بیرونی و سیاسی هم نبود. 

اعلایی به خبرنگاران گفت: رویکرد ما حمایت از فرهنگ و هنر است و تلاش می‌کنیم مدیریت جدید اداره ارشاد در مسیر توسعه رسانه، هنر، فرهنگ ، حمایت از فعالیت‌های قرآنی، دینی و نهج البلاغه حرکت کند.

استاندار قزوین با اشاره به اتفاقات رخ  داده در بناری تاریخی سعدالسلطنه و تعطیلی برخی غرفه ها وکافه ها گفت: بعنوان مدیر اجرایی نظرم این است اگر این نگاه به اماکن گردشگری تداوم داشته باشد زیان می بینیم البته افرادی که کسب و کار دارند باید ملاحظات را بیشتر کنند و کسانی که دنبال این هستند رفتار سخت گیرانه تر باشد اعتقاد دارم شرایط باید سهل تر باشد. باید نگاه مهربان‌تری به آن داشته باشیم و برای استفاده کامل از این ظرفیت برنامه مشخصی تدوین شود، معتقدم که می‌توان دغدغه‌ها را با شکل مناسب ‌تری دنبال کرد، این شکل از نگاه‌ها به اماکن گردشگری زیان‌هایی را به دنبال دارد و آسیب زاست.

نماینده رییس جمهور در استان قزوین تاکید کرد: سعدالسلطنه یکی از بناهای با توجه به جاذبه گردشگری سعدالسلطنه در همان ابتدای ورودم به قزوین طرح زیست شبانه را به مدیرکل میراث پیشنهاد دادم که این مجموعه به صورت شبانه ‌روزی فعال شود و خدمات رسانی کند که بعد از بررسی‌هایی که انجام دادند اعلام شد توجیه اقتصادی ندارد اما معتقدم ابتدا باید ظرفیت ایجاد کرد تا توجیه اقتصادی صورت گیرد.

اعلایی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت بالای ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: فضای سیاسی فعلی حاکم بر استان، یک فضای رقابتی است و ما هم اختیارات قانونی نمایندگان را به رسمیت می‌شناسیم و احترام می گذاریم و البته از اختیارات خود هم استفاده می‌کنیم‌. انتخابات استان قزوین را انتخاباتی‌ پرشور با تعداد مشارکت کنندگان بالا پیش‌بینی می‌کنیم چون افرادی از همه گرایش‌ها وجناح های سیاسی، نمایندگان سابق و نمایندگان فعلی در این دوره پیش ثبت نام کرده اند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته دولت در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در هفته دولت در بخش اقتصادی ۴۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۳هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۷۷۳ نفر، به بهره‌برداری می‌رسد. در بخش عمرانی یک هزار و ۹۰۶ طرح در حوزه‌های آب و فاضلاب، ارتباطات، برق، کشاورزی، گاز، ورزش، نوسازی مدارس، شهرداری‌ها و دهیاری ها با  ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آنها برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود. در بخش صنعت و معدن هم ۲ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۷۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۵ نفر به بهره برداری می رسد. 

اعلایی در پایان با اعلام رضایت خود از رسانه های استان قزوین و فعالیت های رسانه ای تصریح کرد : به احترام همه بزرگواران عرصه رسانه رضایت خود را از خبرنگاران اعلام می دارم و اعتقاد دارم رسانه ها تخصص و سواد بیشتری دارند اما از سوی برخی مسایلی مطرح شد که دامن زدن به مسائل قومی و مشکل ساز بود و دوست نداشتیم تفرقه ایجاد شود زیرا این نگاه قومیتی درست نیست و دعوای شهری روستایی و فارس و ترک راه می افتد و ما مسئول امنیت استان هستیم و نباید وارد این جریانات شویم.