۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاست » قزوین
  • شناسه : 12594
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
  • ارسال توسط :
فضای انتقاد و پرسشگری‌ را باید درجامعه  تقویت کرد
فضای انتقاد و پرسشگری‌ را باید درجامعه  تقویت کرد

فضای انتقاد و پرسشگری‌ را باید درجامعه تقویت کرد

در تحلیل و ارزیابی کارنامه دولت و مدیران باید همه جوانب و شرایط را در نظر گرفت.

فرماندار شهرستان آوج گفت: پرسشگری و نقد جوانان، درجه مسئولیت پذیری مدیران را بالا می‌برد.

نصرت اله علیرضایی سه شنبه شب در جلسه هم اندیشی با جوانان بخش آبگرم که با حضور بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران ادارات شهرستان و بخش در سالن جلسات بخشداری برگزار شد، اظهار کرد: جوانان هماره ذهنی پرسشگر و نقاد دارند، آرمانخواه و پرشور و مطالبه گر هستند اما مدیران همیشه نیمه پر لیوان واقعیت‌ها رو می‌بینند و سعی می‌کنند با ارائه گزارش از عملکرد موجود خود دفاع کنند.

وی افزود: برگزاری نشست‌ها و جلسات هم اندیشی و گفت و گوهای انتقادی می‌تواند قدری فضای تعامل و شفافیت را تقویت کند، ذهن‌ها را به هم نزدیک، سوالات و ابهامات را تا حدی مرتفع کند و این نشست‌ها را باید به فال نیک گرفت و در جهت تداوم این گونه نشست‌ها تلاش و برای آن برنامه ریزی کرد.

فرماندار شهرستان آوج گفت: برگزاری جلسات گفت وگوی انتقادی با جوانان و گروه‌های مختلف به تقویت فرهنگ مداران، سعه صدر، به رسمیت شناختن سلایق مختلف سیاسی و فکری منتهی می‌شود و صرف برگزاری این جلسات یک ارزش است و نباید با نگاه ابزاری به این جلسات نگاه کرد و یا خروجی خاص و کوتاه مدتی را از آن انتظار داشت.

علیرضایی گفت: در کمتر از یکسال گذشته که بنده در خدمت مردم شریف شهرستان هستم سعی کردیم فضای شهرستان را به سمت همدلی، هم افزایی، تعامل و کاهش تنش پیش برده و شهرستان را در مدار توسعه قرار داده و پروژه‌های مهم، زیربنایی و کلیدی شهرستان را در اولویت و در دستور کار قرار بدهیم.

وی اظهار داشت: یکی از موانع و مشکلات توسعه و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری، موانع و گره‌های کور و پیچیده اداری و بوروکراسی است که روند توسعه را کند و سرمایه گذاران را دلسرد می‌کند.

فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد: در یکسال گذشته اقدامات زیادی در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی، اقتصادی، امور فرهنگی و اجتماعی در سطح بخش آبگرم پیگیری و اجرایی شد اگرچه مطالبات و انتظارات جوانان و شهروندان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هم کاملاً به حق و شنیدنی است که باید در جهت پاسخگویی به آنها گام برداشت.

وی افزود: در تحلیل و ارزیابی کارنامه دولت و مدیران باید همه جوانب و شرایط را در نظر گرفت. منابع، امکانات، اختیارات، تحریم‌های ظالمانه و وضعیت فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن همه این عناصر را باید در قضاوت و ارزیابی وارد کرد.

علیرضایی گفت: فضای انتقاد و پرسشگری‌ها را باید در جامعه تقویت کرد، از مواجه شدن با سوالات نباید ترسی به دل راه داد، این پرسشگری‌ها درجه مسئولیت پذیری مسئولان و مدیران را تقویت می‌کند، فضای جامعه را پویا و پرنشاط نگه می‌دارد.

وی افزود: فضای نقد در رسانه را باید تقویت و از آن استقبال کرد اما انتقادات باید منطقی، منصفانه، مستدل و مستند و بدور از شایعات باشد.

در این نشست که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، ابتدا جوانان بخش آبگرم به طرح و بیان پاره‌ای از مسائل و مشکلات شهری، کمبود فضای سبز و امکانات ورزشی، اشتغال، تقویت حوزه گردشگری، سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی، مشکلات آب کشاورزی و همچنین پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.