۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رادیو و تلویزیون » سینما و تئاتر
  • شناسه : 36603
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۲۰
  • ارسال توسط :
فریماه فرجامی بازیگر سینما درگذشت
فریماه فرجامی بازیگر سینما درگذشت

فریماه فرجامی بازیگر سینما درگذشت

فریماه فرجامی چندین روز بود که در یکی از بیمارستان‌های تهران در حالت بیهوشی و کما به سر می‌برد، در ۷۱ سالگی درگذشت.

فریماه فرجامی بازیگر ایرانی متولد ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۱ اهل تهران است .او فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه دراماتیک هنر بود. او که در دوران دبیرستان به بازیگری علاقمند شد ، کار هنری را با گویندگی شروع کرد ، از تئاتر به تلویزیون و سینما رفت و به اوج شهرت رسید.

فریماه در سن ۱۸ سالگی به دعوت جمشید مشایخی که در آن زمان کارمند اداره تئاتر بود، اولین تجربه خود را روی صحنه تئاتر کسب نمود.

بعد از گرفتن لیسانس در سن ۲۴ سالگی کار حرفی ای خود را در زمینه گویندگی در نمایش های رادیویی آغاز کرد و سپس تجربه موفقی را با نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» به دست آورد .

در همان سال ورود به رادیو، به عنوان ویرستار، محقق و پژوهشگر در مرکز مطالعات و هماهنگی هنری و در فصلنامه فرهنگ و زندگی مشغول به کار شد.

فرجامی که در پیش از انقلاب چند تجربه در تئاتر داشت اولین بار بعد از انقلاب اسلامی در سال ۵۹ با فیلم «گفت هر سه نفرشان» جلوی دوربین رفت.

بازی فریماه فرجامی در «خط قرمز» مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۰ ، فیلم «تیغ و ابریشم» در سال ۶۴ و فیلم « اجاره نشین ها» از داریوش مهرجویی در سال ۶۵ فریماه فرجامی را مشهور کرد .

فریماه فرجامی در سال ۱۳۶۷ با سریال «چهار جراحی» وارد تلویزیون شد اما شهرت او برای بازی در فیلم «نرگس» ساخته رخشان بین اعتماد در سال ۱۳۷۰ رخ داد.

فریماه فرجامی در فیلم نرگس با بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، عاطفه رضوی، رضا کرم‌رضایی، مجید گل‌بابایی و فاطمه طاهری هم بازی بود.

فریماه فرجامی در سال ۱۳۶۷ در فلم پربیننده «مادر» ساخته «علی حاتمی» به ایفای نقش پرداخت.

رقیه چهره‌آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، حمید جبلی، اکبر عبدی، جمشید هاشم‌پور، محمود بصیری، اکرم محمدی، حسین کسبیان و محبوبه بیات از بازیگران این فیلم بودند

فریماه فرجامی کتابخانه بزرگی دارد و همیشه کتاب می خواند ، مطالعه همیشه بخشی از زندگی او بود و چون شغل اصلی او ویراستاری و پژوهشگری رادیو بوده است .

او همواره از مصاحبه در مورد زندگی شخصی اش امتنا می کرد ، با این حال تصاویری از او و همسرش در فضای مجازی دیده شده است .

فریماه فرجامی در سال ۱۳۶۹ در سن ۳۸ سالگی موفق به اخذ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی شد.

طبق تایید چند منبع موثق، این بازیگر سینما حدود دو ماه قبل دچارشد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره براثر سکته راهی بیمارستان شد که متاسفانه در بیمارستان فوت کرد.