۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 29105
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • ارسال توسط :
فرهنگ در همه ابعاد انسان نقش آفرینی می‌کند
فرهنگ در همه ابعاد انسان نقش آفرینی می‌کند

فرهنگ در همه ابعاد انسان نقش آفرینی می‌کند

هنرمندان استان زمانی که به اوج می‌رسند به تهران کوچ می‌کنند و باید هنرمندان با تجربه استان را به قزوین فرا بخوانیم .

وقایع خبری / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مهمترین دغدغه و چالش امروز اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان را معیشت و ارتزاق عنوان کرد.

فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه  خبری گفت: فرهنگ در همه ابعاد انسان نقش آفرینی می‌کند و گاهی از آن غفلت می‌کنیم و آن را یک اصل سرمایه پذیر نمی‌بینیم و متأسفانه پرخرج و آسیب زا تلقی می‌کنیم.

معیشت و ارتزاق، مهمترین دغدغه اهالی فرهنگ استان قزوین

 وی افزود: فرهنگ ذو ابعاد است و دولت جدید بر روی تمرکزگرایی فرهنگ استان‌ها تاکید کرده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروز اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان قزوین معیشت است و برای اینکه مسیر ارتزاق اهالی فرهنگ به روز نشده و با بوجود آمدن بحران کرونا، این مسیر بسیار محدود شده است. وی افزود: کرونا از یک سو فروش آثار هنری و از سوی دیگر برگزاری آموزشگاه‌های هنری را که سابق بر این به صورت سنتی فعالیت می‌کردند، به شدت محدود کرده است و معتقدیم این دو مسیر حداقل باید به ۱۰ مسیر افزایش پیدا کند تا هنرمندان بتوانند معیشت خود را تأمین کنند. 

فائزی تصریح کرد: به موضوع اقتصاد هنر، می‌شود نگاه علمی داشت که یکی از آنها، تولید نیاز محور است. وی افزود: باید برای تولید و فروش آثار هنری، ذائقه شناسی کنیم و زیرساخت‌هایی فراهم کنیم تا اهل رسانه و بازرگانان به تولیدکنندگان سفارش داده و به تولید جهت بدهند تا آثار هنری هم بازار داخلی و هم خارجی پیدا کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: مجوز بسته بندی محصولات صادراتی استان باید در استان قزوین تأیید شود، اما طراحی بسته بندی این محصولات در تهران انجام می‌شود و باید از هنرمندان استان برای طراحی این نوع بسته بندی‌ها حمایت کرد. وی افزود: در خارج از کشور، محصولات فرهنگی به مراتب ضعیف‌تر از محصولات ایرانی به فروش می‌رسد، اما به دلیل اینکه مسیر تجارت را شناسایی کرده اند، به راحتی محصولاتشان را به فروش می‌رسانند. فائزی با بیان اینکه باید تراز تولید آثار هنری رشد کند، گفت: باید با شناسایی بازار هدف و همچنین بکارگیری گروه مکمل رسانه ای، با تبلیغ آثار در فضای مجازی می‌توانیم آثار هنرمندان استان را به راحتی به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه کنیم. 

وی افزود: هنرمندان استان قزوین امسال ۴ و سال گذشته یک سیمرغ در جشنواره فجر کسب کردند و هنرمندان بسیار زیادی از استان قزوین داریم به تهران کوچ کرده اند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه نزدیکی قزوین به تهران به یک تهدید و آسیب تبدیل شده است، گفت: هنرمندان استان زمانی که به اوج می‌رسند به تهران کوچ می‌کنند و باید هنرمندان با تجربه استان را به قزوین فرابخوانیم و از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم. 

وی افزود: می‌توانیم مجموعه‌ای از طرح‌های سرمایه پذیر فرهنگی را در استان قزوین تعریف کرده و از آن‌ها حمایت کنیم.