۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین » کشاورزی
  • شناسه : 259
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۱۲
  • ارسال توسط :
فرهنگ استفاده از محصولات سالم در سبد غذایی شهروندان نهادینه شود
فرهنگ استفاده از محصولات سالم در سبد غذایی شهروندان نهادینه شود
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری قزوین :

فرهنگ استفاده از محصولات سالم در سبد غذایی شهروندان نهادینه شود

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت : فرهنگ استفاده مناسب از محصولات سالم بایستی در سبد غذایی شهروندان استان نهادینه شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صدیقه ربیعی در گردهمایی آموزشی ترویجی ترویج فرهنگ تولید  مصرف محصول سالم که با حضور مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ، مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی  ، مدیریت حفظ نباتات و مدیر صنابع غذایی و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ، نمایندگان اداره کل استاندارد ، معاونت غذا و دارو ، معاونت دانشگاه علوم پزشکی ، ، دفتر سلامت غذا و محیط زیست و مدیریت حفظ نباتات سازمان و زنان روستایی بهره بردار سایتهای تولید محصول سالم شهرستانهای تاکستان ، بوئین زهرا ، قزوین و آبیک در مجموعه باغستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : فرهنگ پیشگیری در خانواده های یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود و خانواده ها باید در سبد غذایی خود محصولات سالم قرار دهند .

وی اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که در کشور اهمیت دارد این است که بتوانیم مهارتهای شغلی را برای زنان در هر حوزه ای که فعالیت دارند افزایش دهیم .

ربیعی تصریح کرد : استان قزوین قطب مهم کشاورزی کشور محسوب می شود و باید از این پتاسنیل بهره گرفت و شرایطی را ایجاد کرد تا بهره برداران و زنان بتوانند فعالیت خوبی داشته باشند .

وی خاطر نشان ساخت : افزایش امراض و بیماری ها در کشور به سبک زندگی ما برمی گردد که کم شدن تحرکات جسمی و تغذیه نامناسب میتواند از دلایل مهم آن باشد .

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری قزوین در ادامه گفت : نقش زنان بخاطر جایگاه مهم شان بعنوان محور اصلی خانواده بسیار تعیین کننده و پررنگ است بنابراین اگر بخواهیم فرهنگی را در جامعه تغییر دهیم باید روی قشر زنان تمرکز شود .

وی اضافه کرد : در بحث تولید محصولات کشاورزی نیز زنان می توانند نقش موثری داشته باشند و باعت ایجاد امنیت غذایی در جامعه شوند.

این مقام مسئول بر لزوم اهمیت استفاده مناسب از استانداردهای بخش کشاورزی در مزارع و باغات توسط کشاورزان و بهره برداران در راستای تولید محصول سالم تاکید کرد .

ربیعی خاطر نشان ساخت : همه باید تلاش کنند تا استاندارهای تعیین شده توسط جهاد کشاورزی که به کشاورزان توصیه می شود در تولید محصولات کشاورزی مد نظر قرار کیرد تا محصول سالم و ارگانیک تولید شود .