۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » انتخابات » جامعه » دولت » سیاست » گزارش
  • شناسه : 1176
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صدا وسیما
فرمانداران پیشانی و نخستین حلقه ارتباط با مردم هستند
فرمانداران پیشانی و نخستین حلقه ارتباط با مردم هستند
وزیر کشور :

فرمانداران پیشانی و نخستین حلقه ارتباط با مردم هستند

امنیت انتخابات برای ما مهم است بنابراین باید یک انتخابات امن و سالم برگزار کنیم.

وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور با بیان اینکه فرمانداران نقش اصلی، مهم، موثر و راهبردی دارند، افزود: از نظر سلسله مراتب استانداران در جایگاه بالاتری قرار دارند، اما مجری برنامه‌ها و پیشران جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها و نظارت و پیشنهاد‌ها برای تصمیم سازی و تصمیم گیری، فرمانداران هستند.
وی ادامه داد: فرمانداران پیشانی و نخستین حلقه ارتباط با مردم هستند و نقش بسیار بالا و تاثیرگذاری دارند.
وزیر کشور با بیان اینکه فرمانداران و استانداران باید روحیه تعاملی و قدرت هماهنگی داشته باشند، گفت: عمده کار وزارت کشور هماهنگی است و سیاست و مبنای کار این وزارت خانه نیز در این مدت (۶ سال گذشته) مبتنی بر وحدت، انسجام، همکاری و هماهنگی بوده است.
وی با بیان اینکه اگر هماهنگی میان نظارت و اجرا نباشد، دچار اشکال خواهیم شد، افزود: مبنای کار ما در این مدت انسجام و هماهنگی بوده است و در سیل بهار با هماهنگی که میان دستگاه‌ها بوجود امد، همه دستگاه‌ها به کمک ما آمدند و حتی در محضر مقام معظم رهبری عرض کردم که ما هیچ گلایه‌ای از هیچ دستگاهی نداریم و همه دستگاه‌های عضو ستاد به صورت کاملا هماهنگ مبتنی بر رعایت سلسه مراتب و هماهنگی کار کردند.
رحمانی فضلی گفت: وزارت کشور امنیت، سیاست گذاری، مدیریت بحران و دیگر مسائل را به تنهایی نمی‌تواند پیش ببرد، بلکه همه کار‌ها با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد، هیچ مسئولیتی به تنهایی انجام نمی‌شود و خیلی مهم است که فرمانداران و استانداران روحیه تعاملی و قدرت هماهنگی و اطلاع لازم از موضوع تحت مدیریت‌شان داشته باشند.
وی افزود: هماهنگی‌ها باید وجود داشته باشد، اما به معنای عدول از وظایف، اصول و استقلال وزارت کشور نیست، فرمانداران و استانداران ضمن تعامل و هماهنگی استقلال خود را در این مسیر حفظ کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه ما باید جایگاه خودمان را از نظر سازمانی بدانیم، گفت: برای مردمی که می‌خواهیم خدمت کنیم باید ایمان و باور داشته باشیم چراکه حکومت و نظام دستاورد تلاش و مجاهدت مردم است، پس باید در برابر مردم متعهد باشیم.
وی با بیان اینکه تلاش‌های اقتصادی وزارت کشور در حوزه‌های سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت و پیگیری کمتر از دستگاه‌های اقتصادی نیست، افزود: در فعالیت‌های اقتصادی فرمانداران در شهرستان‌ها و استانداران در استان‌ها پای کار هستند و هر تصمیمی که در استان‌ها گرفته می‌شود، با مسئولیت کارگروهی استاندار است. در حوزه سیاسی نیز مسئولیت اصلی ما کار سیاسی و مشارکت سیاسی و ارتباط با احزاب و گروه‌هاست و باید نگاه نظام‌مند و سیستمی داشته باشیم.
رحمانی فضلی در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: در برگزاری انتخابات هیچ مشکلی نداریم و تاکنون نیز در انتخابات‌هایی که برگزار شده، هدف گذاری‌هایی که صورت گرفته خیلی خوب بوده است و بسیار مناسب برگزار شد بطوری که مورد رضایت مردم و مقام معظم رهبری قرار گرفته است و رهبری نیز از حضور مردم و نحوه اجرا و نظارت تشکر کردند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این انتخابات نیز با همکاری همه عوامل، دست به دست هم دهیم تا حماسه بزرگی خلق کنیم، افزود: وزارت کشور با توجه به جایگاهی که دارد در مورد انتخابات مسئولیت مهمی ایفا می‌کند و امسال علاوه بر انتخابات مجلس، انتخابات میان دوره‌ای خبرگان نیز برگزار می‌شود و مشارکت مردم در انتخابات باید به ابزار پیش برنده سیاست داخلی و خارجی کشور تبدیل شود.
وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در فضای عمومی یکی از چالش‌های کشور حوزه اقتصاد است، گفت: چالش اقتصادی ابعاد مختلفی دارد و بخشی از آن مربوط به نظام غلط حاکم بر اقتصاد کشور، ساختار‌های نامناسب، مدیران ضعیف، سوءاستفاده‌ها و بخشی دیگر هم مربوط به تحریم هاست.
وی ادامه داد: اصلی‌ترین چالش اقتصاد کشور، مقابله با تحریم است و مقام معظم رهبری نگاه مقاومتی را به حوزه اقتصاد کشور داشتند، از این رو ستاد اقتصاد مقاومتی را در دولت تشکیل دادند، سپس جلسه هماهنگی اقتصادی سران سه قوه تشکیل شد و دولت به این موضوع اعتقاد دارد و تاکنون نیز امور را به پیش برده است.
وی با بیان اینکه نقش اصلی در حوزه اقتصاد، تولید، سرمایه گذاری و اشتغال است که باید این سه حوزه را تقویت کنیم، افزود: هیچ مانع قانونی وجود ندارد و با کمبود منابع روبرو نیستیم، باید تولید و اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان را جدی بگیریم.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع فرمانداران گفت: در حوزه امنیتی رتبه خوبی را داریم، در حوزه تجمعات و اعتراضات در سه ماهه گذشته نسبت به سه ماهه سال قبل، شاهد کاهش ۳۷ درصدی هستیم.
وی افزود: مردم در حوزه امنیت مشارکت جدی تری دارند و این موضوع برای شان از اهمیت خاصی برخوردار است.
وزیر کشور گفت: اوج تنش‌های اجتماعی ما در دی (سال ۹۶) دو سال قبل بود، اما با کمک دولت و نیرو‌های امنیتی برطرف شد که باز نقش اصلی را مردم ایفا کردند. البته بدخواهان براساس تحلیل و باور غلطی که داشتند برای اوایل سال بعد (۹۷) نیز اقداماتی را طراحی کردند و می‌خواستند از فرصت‌های پیش آمده با کمک رسانه‌های خود سوء استفاده کنند، در مرداد ماه تبلیغات سه ماهه‌ای انجام دادند تا مرداد را به دی دیگری تبدیل کنند، اما مردم همواره با عمق بینش سیاسی و تجربه و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی ایفای نقش کردند.
وی ادامه داد: در یک مرحله‌ای ما ۱۷ هزار کامیون را همراهی و حفاظت کردیم، یا اینکه موضوع کوروش و دراویش را می‌خواستند به تنش تبدیل کنند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

رحمانی فضلی گفت: از نظر شاخص‌های امنیتی در شرایط خوبی هستیم، اما باید بدانیم که شکنندگی نیز دارد، ولی باید مواظب باشیم که کوتاه نیاییم. نگاه غالب ما در مقابله با دشمن؛ مقاومت و استقامت است و مردم نیز پای کار و به مسائل امنیت کاملا حساس هستند.
وی با بیان اینکه انتظارمان از شما فرمانداران و استانداران این است که ظرفیت‌های استانی و شهرستانی را بیش از این باید پای کار بیاورید، افزود: استاندارن و فرمانداران برای کمک به رونق تولید و سرمایه گذاری باید از ظرفیت‌های استانی و شهرستانی بیش از این استفاده کنند و قوانین و مقررات را به نفع اشتغال و سرمایه گذاری قرار دهند. جسورانه و بی مهابا از تولید و اشتغال حمایت کنید چراکه نگاه غالب مقابله با دشمن همان مقاومت و استقامت است و همه این‌ها را باید در وزارت کشور محقق کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه همه مسائل و مشکلات را در لایه‌های پایین حل کنید گفت: مسائل اگر در لایه‌های استانی حل نشود، به لایه‌های ملی و در نهایت به لایه‌های کشوری می‌رسد و حل کردن آن بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. در انتخابات نیز به عنوان هیأت‌های اجرایی و نظارت، مسائل تان را در سطوح پایین حل کنید.
وی افزود: هر جا شائبه‌ای است از آن خودداری کنید، سعی کنید آلودگی شائبه، رانت و سوءاستفاده گری، دامن تان را نگیرد و در این حال از حقیقت تولید جسورانه حمایت کنید.
وزیر کشور به جابه جایی در فرمانداری و استانداری اشاره کرد و گفت: تا زمان انتخابات اگر جابه جایی نیاز داشتید، حتما آن را انجام دهید، تکلیف سرپرست‌ها را مشخص کنید البته در مواقع استثنا می‌توان حتی در شب انتخابات جابه جایی انجام داد.
وزیر کشور گفت: به فرمانداران توصیه می‌کنم با رعایت اصل شایستگی و برابری از نیرو‌های خانم با تجربه و تحصیلکرده در معاونت‌های فرمانداری و استانداری استفاده کنید.

عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در حوزه سیاست داخلی به لطف خداوند از وحدت، انسجام و هماهنگی بسیار خوبی برخورداریم، افزود: برغم تحریکات خارجی و فعالیت کانال‌های مختلف و ماهواره در داخل کشور کاملا انسجام و وحدت داریم که این انسجام و وحدت هم در بین مردم، هم سیاسیون و مسئولان و هم اقشار مختلف کشور است.
وی ادامه داد: اختلاف سلایق به معنای ناهماهنگی نیست و مردم حساسیت شرایط کنونی را خوب می‌فهمند و این وحدت و انسجام و هماهنگی با حفظ و تایید نظر‌ها مختلف است.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه سیاسی آنچه وظیفه وزارت کشور بود، به خوبی انجام شده و اکنون مهم‌ترین مسئله ما در حوزه سیاسی انتخابات است.
وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: اکنون کشور ما با حفظ وحدت و انسجام و آرامش متوجه توطئه دشمنان است.
وزیر کشور در ادامه به نشست سیاسی اشاره کرد و گفت: مردم باید احساس کنند که فضای سیاسی یک فضای نوشونده به سمت تعالی بیشتر است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه حتما نشاط سیاسی لازم است، افزود: نشاط سیاسی در انتخابات مبتنی بر رقابت منطقی و قانونی و مطلوب است و باید نظر‌های متفاوت پای کار بیایند و با هم رقابت کنند، بنابراین اگر رقابت را منطقی و معقول پیش ببریم می‌توانیم بگوییم دارای نشاط سیاسی هستیم و هرکس می‌تواند با هر تفکری پای کار بیاید.

وی با بیان اینکه هرکس با هر تفکری در چارچوب قانون می‌تواند در انتخابات شرکت کند، گفت: مشارکت، بسیار مهم است و نگاه اصلی و غالب در انتخابات این دوره باید مواجهه با دشمن، در عرصه حضور مردم در انتخابات باشد.
رحمانی فضلی افزود: در بخش اجرا هم همه باید قانون را اجرا کنیم و حتما باید بی طرفانه باشد و هیچ کس در اجرا و نظارت نباید طرفداری حزبی و گروهی کند.
وی گفت: شعار ندهیم چراکه جامعه قضاوت می‌کند و اعتبار و اعتماد مردم را از دست ندهیم.
وزیر کشور افزود: امنیت انتخابات برای ما مهم است بنابراین باید یک انتخابات امن و سالم برگزار کنیم.
رحمانی فضلی گفت: عمده چالش کشور ما در حوزه اقتصادی است و دشمن نیز مبتنی بر همین حوزه اصلی‌ترین فشارش را در همین حوزه اقتصادی وارد می‌کند و این چالش ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن ناشی از نظام‌های غلط اقتصادی و بخشی نیز مبتنی بر ساختار و مدیران ضعیف است و بخشی نیز مربوط به تحریم هاست.