۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تهران
  • شناسه : 7978
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۱۰
  • ارسال توسط :
فرزند ان اجاره ای از طلافروشی سرقت می کردند
فرزند ان اجاره ای از طلافروشی سرقت می کردند

فرزند ان اجاره ای از طلافروشی سرقت می کردند

رسیدگی به این پرونده از 17 دی سال‌جاری با شکایت زن میانسالی مبنی بر کلاهبرداری آغاز شد

زن و مرد کلاهبردار که برای سرقت از طلافروشی‌ها دختر و پسر نوجوانی را اجاره کرده بودند با ترفندی خاص رشته زنجیر طلای ۸ و نیم میلیون تومانی را سرقت کردند.

رسیدگی به این پرونده از ۱۷ دی سال‌جاری با شکایت زن میانسالی به کلانتری ۱۲۳ نیاوران مبنی بر کلاهبرداری آغاز شد و پرونده برای رسیدگی به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد.
شاکی در اظهاراتش به مأموران گفت: من در یک جواهرفروشی کار می‌کنم. ۲۶ آبان ماه یک زن و مرد به همراه دختر و پسر نوجوانی که فرزندانشان بودند به مغازه آمدند و پس از مشاهده طلاها در نهایت یک رشته زنجیر طلا به مبلغ ۸ و نیم میلیون تومان را انتخاب کردند و فاکتور آن صادر شد. اما پرداخت مبلغ به سبب تراکنش نامعتبر صورت نگرفت. پس از آن شماره کارت صاحب مغازه را برای واریز کارت به کارت به آن مرد دادم تا مبلغ طلا را به آن واریز کند ولی از آنجا که مبلغ خرید بیش از سقف انتقالی بود، شماره کارت خودم را هم دادم. بعد از چند دقیقه پیام تراکنش موفق را با اسم و شماره پیگیری به مبلغ طلای خریداری شده به من نشان داد. همان موقع به‌صورت اینترنتی حسابم را چک کردم ولی مبلغی واریز نشده بود. وقتی این موضوع را به خریدار گفتم او گفت که مدتی طول می‌کشد تا مبلغ به حسابم بیاید و برای جلب اعتمادم نیز ۲ شماره تماس به من دادند تا اگر مشکلی پیش آمد تماس بگیرم. اما بعد از چند ساعت که دوباره حسابم را چک کردم بازهم پولی واریز نشده بود و با شماره‌ها تماس گرفتم که هردو خط خاموش بود.
سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: در بررسی‌های میدانی، تصاویر زوج و پسر و دختر نوجوان به دست آمد و مشخص شد که او یک کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه دار است. در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد که وی در یک شرکت باربری مشغول به کار است که با به دست آوردن نشانی محل کار وی، متهم در دوم بهمن ماه با دستور قضایی بازداشت شد. پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی وی به جرم ارتکابی اعتراف کرد و گفت: این دختر و پسر نوجوان را برای اجرای سرقت‌ها اجاره کرده بودم تا فروشنده ها شک نکنند. اما از معرفی زن همدستش خودداری کرد. با این حال از آنجایی که فاکتور فروش طلا به‌نام زن جوان صادر شده بود، او نیز در منزلش در محدوده نیاوران شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم رشته زنجیر شاکی کشف و سپس با دستور قضایی تحویل او شد و هر ۲ متهم با دستور بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شدند.