۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 16493
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
  • ارسال توسط :
فراخوان پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر منتشرشد
فراخوان پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر منتشرشد

فراخوان پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر منتشرشد

مهلت ارسال آثار : 15 آذر 99 و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره 21 دی 99 اعلام شده است

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم با احترام ؛ ضمن تشکر از همراهی صمیمانه شما فرهیختگان اهل رسانه و پیش‌قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی کشور، در جریان سازی و اعتلای اهداف والای انقلاب اسلامی ، بدینوسیله آئین نامه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر قزوین جهت بهره برداری و اطلاع رسانی شایسته به همکاران عزیز و اهل قلم رسانه های استان به حضور ارسال می گردد.
در شرایطی که استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی به تشکیل یک جبهه گسترده روی آورده و همه توان خود را در این مسیر به کار گرفته، برای حفظ انقلاب و پیشبرد آن به سمت آرمان‌ها، تشکیل یک جبهه قدرتمند از سوی تمامی نیروهای انقلابی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. ظرفیت‌های نیروهای انقلابی در کشور، بسیار بالا و کم‌نظیر است. در صورت هم‌افزاشدن این ظرفیت‌ها و جهت‌دهی آنها به سوی موضوعات اصلی و مورد نیاز انقلاب، به طور قطع حرکت انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف شتاب ‌خواهد گرفت و موانع بر سر راه یکی پس از دیگری کنار زده می‌شود. رسانه‌های انقلابی در کشور از جمله ظرفیت‌های این جبهه به حساب می‌آیند و باید بیش از پیش، اهمیت و نقش تأثیرگذار و تعیین‌کننده آنها مورد توجه قرار گیرد.
مطبوعات و رسانه ها در کشور عزیزمان در برهه های مختلف نقش تاریخی خود را ایفا نموده اند چه در اوایل انقلاب، چه در دوره دفاع مقدس و چه در سال های پس از آن. اصحاب رسانه چشمان بیدار جامعه هستند و بی شک برای پیشرفت یک جامعه و همچنین آگاه سازی مردم از توطئه‌های دشمنان و آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی، قلم اصحاب رسانه می‌تواند گره‌گشا باشد.


سازمان بسیج رسانه استان قزوین به عنوان نهاد انقلابی حامی جریان رسانه ای انقلاب در تلاش است تا با برگزاری جشنواره ابوذر، در مسیر گفتمان سازی آرمانهای انقلاب و منویات رهبری معظم آن و مطالبه گری از مسئولین در راستای خدمت صادقانه به ولی نعمتان اصلی انقلاب گام بردارد.
اهداف جشنواره :
۱-توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی ۲- تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه ها ۳- تحول در محتوای رسانه ها با محوریت جشنواره ۴- ایجاد فرصت نقش آفرینی برای بسیجیان رسانه ای دغدغه مند ۵- شناسایی افراد رسانه ای دارای مهارت و توانمند برای تولید محتوای گسترده برای رسانه های سراسری ۶- تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی ۷- حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی ۸- جریان سازی رسانه ای برای ارائه راهکارها
محورهای جشنواره :
۱-جهش تولید و اقتصاد مقاومتی ۲- مبارزه با آسیب های اجتماعی ۳- بصیرت و دشمن شناسی ۴- کرونا و کمک مومنانه ۵- چهل سالگی دفاع مقدس ۶- دست آورردهای انقلاب اسلامی ۷- بسیج و حوزه های اقدام ۸- امید آفرینی ۹- مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه ۱۰- مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه ۱۱- عدالت خواهی و مطالبه گری ۱۲- نقش مشارکت های عمومی در ارتقاء امنیت اجتماعی۱۳- فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی .
بخش های جشنواره :
۱-فیلم کوتاه (ویژه شبکه های اجتماعی) ۲- خبر ۳- گزارش ۴- مصاحبه ۵- تیتر ۶- مقاله و یادداشت ۷- عکس ۸- کاریکاتور ۹- اینفوگرافیک ۱۰- موشن گرافیک
ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره :
۱-کلیه اصحاب رسانه می توانند در جشنواره شرکت کنند .
۲- شرکت کنندگان در جشنواره باید آثار خود را با رعایت شرایط جشنواره و رعایت زمانبندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال نمایند.
۳- آثار نباید مغایر با قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزشهای ملی و دینی باشد.
۴-آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فقط از پدیدآورنده و صاحب حقوقی اثر منتشر شده پذیرفته می شود و در صورت
عدم درج نام صاحب اثر و یا نام مستعار، باید توسط مدیر مسئول مهر و امضاء شده باشد.
۵- مسئولیت پاسخگوئی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده، به عهده متقاضی می باشد و دبیرخانه درقبال دعاوی مذکور هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
۶- تکمیل فرم مشخصات فردی و رسانه ای به همراه مشخصات کامل برای هر اثر الزامی است.
۷-آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نمی شود.
۸- به کلیه شرکت کنندگان که آثارشان تا مهلت تعیین شده توسط دبیرخانه دریافت شده باشد گواهی شرکت اعطا میشود.
۹-تصمیم گیری در خصوص مسائل پیش بینی نشده و تفسیر ابهامات احتمالی، صرفا به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود .
۱۰-همه آثار باید هماهنگ با یکی از موضوعات و محورهای مطرح شده در جشنواره باشد.
۱۱-آثار منتخب در جشنواره ها و مسابقات مشابه که حائز رتبه شده اند؛ پذیرفته نمی شود.
۱۲- به آثاری که بعد از مهلت تعیین شده به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۱۳-آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی آذر ۹۸ تا ۱۵ آذر ۹۹ در یکی از نشریات سراسری ، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری منتشر شده باشند.
۱۴- هر متقاضی حداکثر می تواند ۶ اثر در قالب های جشنواره ارائه دهد، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد نمود.
۱۵- مطالب مربوط به بولتن های داخلی دستگاه های اجرایی و سازمانها و … امکان شرکت در جشنواره را ندارند.
۱۶- صاحبان آثار مکتوب باید اثر خود را در قالب pdf ارسال نمایند .( در صورت عدم خوانا بودن ، دبیرخانه اجازه حذف اثر را دارد)
۱۷- صاحبان آثار منتشر شده در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری باید لینک اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
۱۸- داوری آثار توسط اساتید خبره در داخل و خارج از استان انجام خواهد گرفت.
۱۹- به نفرات برتر در هر بخش جایزه نقدی و لوح تقدیر تعلق می گیرد.
۲۰- آثار برتر به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.
۲۱-اگر اثری که به صورت گروهی تهیه شده ، حائز رتبه گردد؛ همه ی آنها لوح تقدیر دریافت خواهند کرد و جایزه به صورت مشترک اهدا خواهد شد.
۲۲- در بخش عکس خبری، اثر منتشر شده به همراه اصل اثر با فرمت JPG و کیفیت متعارف در یک فایل فشرده ارسال گردد.
۲۳-گزارشهای خبری بایستی از شبکه های تلویزیونی و یا شبکه های مجازی پخش شده باشند و حداکثر ۳ دقیقه و فیلم های مستند خبری حداکثر ۵ دقیقه با فرمت AVI یا MPEG همراه با مشخصات اثر شامل عنوان، موضوع و محور، عوامل تهیه و مدت زمان آن که در ابتدای اثر درج شده است ارسال شود.
۲۴-اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت سازمان بسیج رسانه استان قزوین به آدرس http://basijmedia.ir/ و کانال تلگرامی @aboozarqazvin و صفحه اینستاگرام @basijmedia_qazvin انجام خواهد شد.
نحوه ثبت نام و مهلت ارسال آثار:
متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ و یا به آدرس دبیرخانه : قزوین ، شهرک کوثر ، خ. شهید رجبعلی(اندیشه) ، نبش خ. ابوذر جنوبی ، پ ۹ ، سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال نمایند. تلفن دبیرخانه : ۰۲۸۳۳۷۸۵۱۰۰
به همراه هر اثر اطلاعات زیر ارسال گردد: نام و نام خانوادگی، نام رسانه، نام اثر(تیتر)، موضوع، محور
مهلت ارسال آثار : ۱۵ آذر ۹۹ / اختتامیه جشنواره : ۲۱ دی ۹۹