۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10410
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
  • ارسال توسط :
فراخوان مقاله «فلسفه و بحران کرونا»
فراخوان مقاله «فلسفه و بحران کرونا»

فراخوان مقاله «فلسفه و بحران کرونا»

باید بیندیشیم که چگونه می‌توان در این بحران فلسفه ورزی کرد.

حمیدرضا آیت اللهی، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی با انتشار فراخوانی، اساتید، دانشجویان و فعالان عرصه فلسفه را به فلسفه ورزی درباره بحران کرونا دعوت کرد.

حمیدرضا آیت اللهی استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی در فراخوانی اعلام کرده است: بسط فلسفه در سطوح مختلف فعالیت بشری، و درگیر کردن سایر شاخه‌های علوم و سایر مسائل بشری با فلسفه، مدتی است یکی از مهمترین فعالیت‌های فلسفی گردیده است. بسط فلسفیدن در تمام شاخه‌های علوم ضرورتی غیر قابل انکار پیدا کرده است، ولی از آن مهم‌تر مسائل خاص بشری نیز در معرض انواع اندیشه ورزی فلسفی نیز گردیده است. فیلسوفان بسیاری سعی کرده اند آثار فلسفی ارزشمندی در مسائلی همچون فلسفه فوتبال، فلسفه بازی، فلسفه سینما، فلسفه فضای مجازی و بسیاری دیگر از این نوع فعالیت‌ها به وجود بیاورند و این مسائل را از منظر فلسفی بنگرند. از آنجا که بحران کرونا چالشی عجیب در نگاه بنیادین بشر به وجود آورده و می‌آورد، بسیار مناسب است ما نیز همانند بسیاری از حلقه‌های فلسفی در این باره اندیشه ورزی فلسفی داشته باشیم.

ما اهالی فلسفه در این دوران، به جای درگیر شدن در سایر مسائل، باید بیندیشیم که چگونه می‌توان در این بحران فلسفه ورزی کرد. در نظر است مجموعه مقالاتی که به نحوی موضوع کرونا را در اندیشه ورزی فلسفی قرار می‌دهد تهیه شود و نشان دهد چگونه دامنه اندیشه فیلسوفان می‌تواند چالش‌های بشری را به خوبی مورد مداقه قرار دهد.

از کلیه استادان، دانشجویان و فعالان عرصه فلسفه درخواست می‌شود که در این زمینه اندیشه ورزی کنند و در قالب یک مقاله آن را ارائه کنند تا پس از داوری، آثار ارزشمند در یک مجموعه منتشر شود. برای شرکت در این تلاش موارد زیر توجه گردد:

۱- مقالات باید از نگاه‌های ژورنالیستی، سیاسی، اقتصادی مبرا باشد. این مقالات می‌توانند حول محورهایی اینچنینی تدوین گردد: فلسفه و بحران کرونا، کرونا و معرفت شناسی، کرونا از منظر فلسفه علم، کرونا از منظر فلسفه سیاست، فلسفیدن درباره کرونا، تأثیر کرونا بر فلسفه و غیره.

۲- مقالات در دو سطح ارزیابی می‌شود. در سطح اول استادان و فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه‌ها و نویسندگان آثار فلسفی و در سطح دوم دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها.

۳- به بهترین مقاله در سطح یک ۱۵ میلیون ریال و مقاله دوم ۵ میلیون ریال برای قدردانی از این تلاش‌ها تقدیم خواهد شد. و برای سطح دوم بهترین مقاله ۷ میلیون ریال و مقاله دوم نیز ۴ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

۴- مهلت ارسال مقالات تا ۱۵ فروردین است و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

۵- مقالات بیش از ۲۰۰۰ کلمه باشد و مشخصات کامل نویسنده نیز در آن آورده شود.

۶- کلیه مقالات در قالب فایل ورد به ایمیل اینجانب به آدرس ayatollahy@atu.ac.ir ارسال گردد.