۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » نیروی انتظامی
  • شناسه : 4876
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
  • ارسال توسط :
فتنه گران قصد  دارند  رویداد بزرگ اربعین  کم رونق و کم رنگ شود
فتنه گران قصد  دارند  رویداد بزرگ اربعین  کم رونق و کم رنگ شود
رییس قوه قضائیه :

فتنه گران قصد دارند رویداد بزرگ اربعین کم رونق و کم رنگ شود

کلانتری‌ها می‌توانند در حوزه صلح و سازش نقش موثری داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی افزود: با هوشیاری مردم و دولت عراق، فتنه آمریکایی سعودی به حاشیه رانده شد و خطوطی که در حال شکل دهی این فتنه بود بر ملا شد. وی گفت: در آستانه رویداد عظیم اربعین حسینی و راهپیمایی بزرگی هستیم که دلدادگان عصمت و طهارت (ع) از سرتاسر عالم در آن شرکت می‌کنند و یک جبهه متحد مقاومت بین المللی اسلامی را شکل می‌دهند.


رئیسی ادامه داد: این رویداد عظیم هم جلوه انسان سازیست و هم یادگیری سبک زندگی از محضر مقدس حجت خدا، اباعبدالله حسین (ع) برای همه زائران و دلدادگان آن حضرت. فرصت مغتنمیست که نوید دهنده شکل گیری یک تمدن در عالم به نام اباعبدالله حسین (ع) است که می‌تواند در مقابل تمدن‌های مدعی در عالم امروز، زندگی انسان معاصر را متحول کند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این رویداد عظیم با فتنه‌هایی مواجه شده است، اضافه کرد: فتنه گران قصد دارند رویداد بزرگ اربعین کم رونق و کم رنگ شود، سال گذشته فتنه‌ی دیگری در شهر مشهد به کار بردند و موضوع دعوا بین عراقی و ایرانی را به راه انداختند که نافرجام ماند. اما امسال قبل از اربعین در عراق فتنه آمریکایی سعودی را شکل دادند که بلوایی به پا شود و بتوانند مراسم اربعین را تحت شعاع قرار دهند که بحمد الله با هوشیاری مردم و دولت عراق این فتنه به حاشیه رانده شد.
وی گفت: مردم هوشیار عراق این فتنه را بر ملا کردند، اما همه باید مراقب باشند. برای اینکه مراسم اربعین تحت شعاع قرار بگیردو کم رنگ شود فتنه گران هر لحظه به دنبال حیله‌های جدید هستند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: همه زائران ایرانی، عراقی و دیگر ملل و همچنین دولت عراق و مسئولان کشورمان باید تلاش کنند این رویداد بزرگ به بهترین نحو انجام شود.
وی تصریح کرد: پیشاپیش لازم می‌دانم از موکب داران، مردم عراق، میزبانان وجود مقدس اباعبدالله (ع) و زائران نورانی حضرتش همچنین از دولت و ملت عراق و از مرجعیت هوشیار آن کشور تقدیر و تشکر کنم.
رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین از مسئولان مربوطه در کشور به ویژه نیرو‌های مسلح، نیروی انتظامی و دولت که نقش بسیار خوبی را برای برگزاری این مراسم بزرگ و ایجاد امنیت در نقاط مرزی و دیگر مناطق ایفا کرده اند تشکر و قدردانی می‌کنم. از همگان می‌خواهم که تلاششان این باشد که با همکاری و هماهنگی، مراسم اربعین و راهپیمایی عظیم آن بهتر و بیاد ماندنی‌تر برگزار شود و در خاطره‌ها بماند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: باید از تلاشگران نیروی انتظامی که در ایجاد امنیت و احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر شود. مجموعه‌ای که با دادن هزاران شهید گواه صادقی برای ایجاد امنیت و دفاع از حقوق مردم هستند.  

 امنیت و آرامش، محصول همکاری ناجا و قوه قضاییه 
رئیس قوه قضاییه با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی گفت: تقدیم هزاران شهید گواه صادقی بر حفظ امنیت و حقوق مردم به همت ناجاست.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قضایی گفت: در قوه قضاییه بیشترین ارتباط ما از نظر سازمانی با نیروی انتظامی است که محصول ارتباط تنگاتنگ دو نهاد می‌تواند تقویت امنیت و آرامش برای مردم باشد.
وی به مسئولان نیروی انتظامی توصیه کرد کلانتری‌ها که در خط مقدم ارتباط با مردم هستند به ویژه در بحث دعاوی و شکایت و گزارش‌ها؛ از لحاظ حقوقی روزآمدتر شوند تا تولید پرونده برای دستگاه قضایی کمتر شود.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: کلانتری‌ها می‌توانند در حوزه صلح و سازش نقش موثری داشته باشند و به دادستان کل کشور پیشنهاد می‌کنم با حضور معاونت پیشگیری از وقوع جرم و مرکز شورا‌های حل اختلاف و نیروی انتظامی؛ کارگروهی برای فعال کردن هرچه بیشتر کلانتری‌ها در رونق صلح و سازش در دعاوی و نوع شکایت‌ها تشکیل شود و برای حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره دفاع از حقوق کودکان گفت: این روز‌ها بحث از کودک و دفاع از حقوق آن است، گزارش‌هایی که از مغرب زمین به ما رسیده، نگران کننده است، امریکا و اروپا امروز فقط حقوق کودکان را در فلسطین، لبنان، افغانستان و در بسیاری از کشور‌هایی که ظالمانه حضور دارند، تضییع نمی‌کنند یا فقط حقوق اولیه کودکان یمن ضایع نمی‌شود؛ بلکه در هر جا از دنیا که امریکایی‌ها حضور دارند، شاهد ضایع کردن حقوق زنان و کودکان بوده ایم به ویژه نسبت به کودکان ظلم‌های بسیاری شده است و در سرزمین خودشان هم گزارش‌هایی داریم که حقوق کودکان مورد تعرض قرار گرفته است.
وی افزود: این موضوع باید مورد ادعای همه کسانی باشد که امروز داعیه حقوق انسان دارند و ما هم به عنوان نظام اسلامی موظفیم بر اساس دین و قانون اساسی و اقتضای انقلابمان مدافع حقوق کودکان باشیم و امروز مدعی آن‌ها هستیم که چرا حقوق کودکان را نه فقط در فلسطین و یمن بلکه در کشور‌های خودشان هم ضایع می‌کنند و به حقوق آنان احترام نمی‌گذارند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: باید با استناد به آموزه‌های دین و شریعت آنچه که شایسته حقوق کودکان است، در عمل و اجرا هم باید مورد توجه قرار گیرد.