۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 4073
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
  • ارسال توسط :
  • منبع : شبستان
غربی ها به دنبال نفوذ در منطقه خلیج فارس هستند
غربی ها به دنبال نفوذ در منطقه خلیج فارس هستند

غربی ها به دنبال نفوذ در منطقه خلیج فارس هستند

امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ فرمودند که آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از انگلیس بدتر، انگلیس هم از فرانسه بدتر هستند

آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۲ شهریور) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: آمریکایی ها به عملکرد مسئولان ما در موضوعات مختلف می نگرند و به دنبال این هستند که ببینند مسئولان ما چگونه رفتار می کنند، آیا این رفتار سست بوده و همراه با سازش است و یا اینکه با قدرت و محکم در برابر آنها می ایستند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: غربی ها هم به دنبال نفوذ در منطقه خلیج فارس هستند و می خواهند در این منطقه به غارت و ثروت اندوزی بپزدارند.

وی تصریح کرد: دشمنان اگر بدانند که ایران اسلامی متوجه این شیطنت ها و سلطه طلبی های آنها بوده و وعده های ساده لوحانه آنها را در مذاکرات قبول نمی کند به طور حتم عقب نشینی می کنند.

آیت الله عابدینی افزود: همه ما به خاطر داریم که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ فرمودند که آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از انگلیس بدتر، انگلیس هم از فرانسه بدتر و همه از یکدیگر پلیدتر هستند و ما باید دشمنان اسلام و انقلاب را به خوبی بشناسیم.

وی اعلام کرد: بنابراین کسانی که بین آمریکا و اروپا فرقی قائل نیستند، در بی خبری سیاسی و بین المللی به سر می برند و در واقع ساده لوح و ساده اندیش هستند و این افراد درک دینی و سیاسی درستی از اتفاقات و مسائل ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: وقتی که در دین آمده است که دشمن از رسیدن بدی و شر به ما خوشحال شده و از رسیدن خیر به ما ناراحت می شود، همین امر تکلیف ما را مشخص می کند.

وی گفت: متأسفانه عده ای نه دین و نه سیاست را می فهمند و هنوز فکر می کنند باید با آمریکا مذاکره کرد تا مشکلات کشور حل شود، در حالی که همانطور که در قرآن کریم آمده است این افراد کور، کر و لال هستند و هییچگاه از آنها جملاتی شنیده نشده که دشمن را هراسان کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به برکناری جان بولتون یادآور شد: آنها جان بولتون را تغییر داده و شخص دیگری را جایگزین وی کردند ولی ما فروپاشی رژیم استکباری آمریکا را می خواهیم و آمریکا باید از اریکه ظلم پایین کشیده شود البته خداوند متعال وعده داده که بساط باطل برچیده شده و عزت و اقتدار نصیب مستضعفان و مسلمانان می شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به صورت باشکوه در سراسر کشور و استان قزوین برگزار شد و اقشار مختلف و مذاهب گوناگون در این مراسم ها، پای کار امام حسین (ع) آمدند و محبت خود را به خاندان اهل بیت (ع) نشان دادند.

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: در مراسم ها هیئت های مذهبی نظم و انضباط خوبی داشتند و این امر نسبت به سال های گذشته بیشتر مشهود بود و نماز روزهای تاسوعا و عاشورا هم به صورت جماعت و با شکوه برگزار شد.

وی در ادامه به نقش حضرت زینب (س) در روشنگری نسبت به قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: بعد از واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به خوبی نقش آفرینی کردند.

آیت الله عابدینی یادآور شد: حضرت زینب (س) با وجود همه مصیبت ها و سختی ها محکم ایستادند و امام سجاد (ع) فرمودند در آن شرایط سخت ما هیچگاه ندیدیم نماز شب حضرت زینب (س) ترک شود.