۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 38191
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
  • ارسال توسط :
عمل جداسازی کبد دوقلوی اهوازی با موفقیت پایان یافت
عمل جداسازی کبد دوقلوی اهوازی با موفقیت پایان یافت

عمل جداسازی کبد دوقلوی اهوازی با موفقیت پایان یافت

پیش از این در سال های 1390 و 1393، دو جراحی موفقیت آمیز جداسازی دوقلوهای چسبیده، به دستان تیم پزشکان شیرازی، به ثبت رسیده است

دکتر فروغی، فوق تخصص جراحی کودکان گفت: پس از ۱۰ ساعت تلاش تیم پزشکی بیمارستان نمازی شیراز  ،عمل جداسازی این دوقلوی اهوازی به علت پیچیدگی های شرایط فیزیولوژیک اعضای به هم چسبیده، فعلا با جداسازی کبد پایان یافت .

دکتر فروغی توضیح داد  : این دو نوزاد  همچنین از ناحیه روده کوچک، قسمت‌های اثنی عشر و پانکراس دچار چسبندگی شدید هستند که با توجه به الزام عمل جراحی ویپل برای یکی از نوزدان با تصمیم تیم پزشکی با هدف کاهش ریسک عمل ، جداسازی این دوقلو به زمان بعد موکول شد تا با افزایش سن نوزادان ، شانس زنده ماندن هر دو قل بالاتر برود .

این پزشک فوق تخصص جراحی کودکان گفت: با توجه به سن پایین دوقلوها، عمل های بعدی جداسازی در این مرحله قابل انجام نبود و به آینده جهت بررسی های بیشتر و افزایش سن نوزادان موکول شد.

وی ادامه داد : با وجود انجام اقدامات تشخیصی لازم، مواجهه با موارد غیرقابل پیش بینی در حین عمل، پیچیدگی و حساسیت ویژه را در مورد انجام این جراحی به همراه داشت و به دلیل چسبندگی قابل توجه این دو خواهر دوقلو در بخش های کبد و روده و لوزالمعده، سطح دشواری این جراحی نسبت به جراحی پیشین جداسازی دوقلوها، پیچیده تر ارزیابی شد.

این پزشک فوق تخصص جراحی کودکان ابراز امیدواری کرد با افزایش سن این دو نوزاد دوقلو و بررسی های بیشتر، مرحله بعد جداسازی با موفقیت، به طور کامل به انجام برسد.

پیش از این در سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳، دو جراحی موفقیت آمیز جداسازی دوقلوهای چسبیده، به دستان تیم پزشکان شیرازی، به ثبت رسیده است و با گذشت حدود یک دهه، این کودکان هم اکنون زندگی را در شرایط عادی تجربه می کنند.در کنار دکتر «علی بهادر» به عنوان رئیس این گروه جراحی و دکتر «مهدی فروغی»؛ دکتر «مهدی سالاری» و دکتر «اشکان پناه» ودکتر«محمدعلی سهم الدینی» به عنوان تیم بیهوشی، دکتر «امیدرضا آژ» و دکتر «تدین» به عنوان جراح اطفال؛ دکتر «سامان نیک اقبالیان» و دکتر «مصطفی پورخسروانی» به عنوان جراح، در کنار دیگر اعضای تیم درمان، در این عمل حضور داشتند.